شهید «عبدالرضا زیبایی»:

نمازهایتان را با حضور قلب بخوانید

شهید «عبدالرضا زیبایی» یکی از شهدای عملیات مرصاد در وصیت‌نامه خود نوشته است: اگر دعاهايمان مستجاب نمى‌شود، نمازهایمان نمازى انسان‌ساز نيست. نمازها را با حضور قلب و توجه بخوانيد.
کد خبر: ۳۰۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ - 29July 2018

نمازهایتان نمازی انسان ساز باشد/نمازهایتان را با حضور قلب و توجه بخوانيدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «عبدالرضا زیبایی» در 31 فروردین 1345 در شهرستان بجنورد از توابع خراسان شمالی دیده به جهان گشود.

عبدالرضا به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و با سِمت غواص در عملیات مرصاد در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه در تاریخ یکم مرداد 1367 به شهادت رسید. پیکر وی در گلزار شهدای انصارالحسین زادگاهش به خاک سپرده شده است.

برادر شهید عبدالرضا زیبایی به نام محمدرضا نیز به شهادت رسیده است و رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی و در دیدار با خانواده شهیدان زیبایی چاپ خاطرات این شهیدان بزرگوار را توصیه کردند.

بخشی از وصیت‌نامه شهید عبدالرضا زیبایی

برادران و خواهران اگر به اسلام واقعى نگاه كنيم مى‌بينيم كه اسلام واقعى تمام ابعاد فردى و اجتماعى و غيره را در بر دارد و بايد بدانيم كه پيرو اسلام و مسلمان و شيعه بودن تنها پرداختن به يك سرى اعمال و عبادت‌ها از روى عادت يا بدون معرفت نيست و مسلمان وظايف ديگرى نيز بر عهده دارد يكى از آنها حفاظت حدود خداوند و احياء دين براى رضاى خداوند است و بايد بدانيم كه براى احياء دين مبين اسلام بايد كوشش كرد و به جهاد پرداخت تا دين پايدار بماند.

كسانی كه براى امام عزادارى مى‌كنيد و زيارت عاشورا مى‌خوانيد (انى سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم الى يوم القيامه) و بدانيد كه هم اكنون وقت عمل است و بايد شعار را به عمل تبديل كنيد چون شعار لقلقه زبان.

مرگ با عزت و سربلندى كه شهادت در راه خداست انتخاب كنيد، اين خون شهداست كه مانند شمع در محفل جامعه انسانى مى‌سوزد و نور و گرما به آنها مى‌بخشد و خود را فانى مى‌كند تا ديگران با عزت بمانند، قدر‌دان خون اين شهدا باشيد.

اى جوانان و نوجوانان عزيز به على‌اكبر حسين (ع) و حضرت قائم اقتدا كنيد و جوانى خود را كه نعمت بزرگى است به گناه و معصيت و سرپيچى از فرمان حق تعالى به باد ندهيد كه در روز قيامت از جوانيتان سئوال خواهد شد و مراقب خودتان باشيد كه در قرآن آمده است در جوانى خود را از گناه نگه داريد و تقوا را پيشه كنيد و به تهذيب نفس خود بپردازيد و چشم و گوش و زبان و اعضاء و جوارح خود را از دام باز داريد و از زشتی ها دورى و به عبادت اهميت بدهيد.

اى برادران و خواهران مواظب اعمال و رفتار خود باشيد و به واجبات و معنويات اهميت بدهيد و بعد از ترك محرمات و انجام صحيح واجبات به انجام مستحبات و ترک مكروهات بپردازيد و نمازهاى مستحبى را حتى الامكان بخوانيد تا شما را از لحاظ معنوى بالا ببرد و از قرآن و نهج البلاغه دورى نكنيد و آنها را حتما بخوانيد و عمل كنيد و به ائمه معصومين توسل جوئيد كه اينان مقربان امتند و اگر دعا مى‌كنيم و دعاهايمان مستجاب نمى‌شود نمازها نمازى انسان ساز نيست و اين گناهان ما است كه دعاهايمان را حبس كرده است و نمى‌گذارد كه به اجابت برسد و نمازها را با حضور قلب و توجه بخوانيد و به آنها اهميت بدهيد كه امير مومنان (ع) می‌فرمايند مغز و حقيقت عبادت دعا است.

برادر همرزمم جبهه ها را خالى نگذاريد كه چشم تمام مستضعفين و ستمديده‌ها و زندانی‌هاى زير شكنجه استعمارگران و خانواده‌هاى شهدا و معلولين و اميد امام به شماها است و بدانيد كه سعادت بزرگى نصيب شما شده است جهاد در راه خدا نصيب هر كس نمى‌شود و سعى كنيد كه در اين جهاد تنها هدفتان خدا باشد در كنار اين جهاد به جهاد با نفس و درون خويش بپردازيد و از فرصت‌هاى خود استفاده كنيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار