دبیرعلمی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در اختتامیه:

باید ظرفیت ارزشمند کتاب دفاع مقدس را قدر دانست و این مخاطب مشتاق را محترم شمرد

دبیر علمی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: با وجود تمام کمبودها و نواقص احتمالی همچنان این راه باید ادامه یافته و نسل تشنه معرفت و آرمان‌های بلند را سیراب نماید.
کد خبر: ۳۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸ - 01October 2014

باید ظرفیت ارزشمند کتاب دفاع مقدس را قدر دانست و این مخاطب مشتاق را محترم شمرد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، شهریار امینیان دبیر کمیته علمی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با قرائت بیانیهای با اشاره به نقاط قوت و ضعف این نمایشگاه، گفت: معتقدیم که ظرفیت مکتوب دفاع مقدس  گنجی عظیم است و پیمودن این را ه  و ادای دین به آرمانها و ارزشهای هشت سال دفاع مقدس باریست بس سنگین و مسیری صعب و دشوار.

وی با تاکید بر ادامه نشر گنجینه دفاع مقدس افزود: با وجود تمام کمبودها و نواقص احتمالی همچنان این راه باید ادامه یافته و نسل تشنه معرفت و آرمانهای بلند را سیراب نماید، باید این ظرفیت ارزشمند را قدر دانست و این مخاطب مشتاق را محترم شمرد.

دبیر کمیته علمی پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نمایشگاه پنجم را دومین حضور تخصصی کتاب دفاع مقدس در کلانشهر تهران عنوان کرد و ادامه داد: نمایشگاه تجربه تازهای را در دسترس مدیران و متولیان این رویداد فرهنگی قرار داد و در سطح ملی مجموعهای از مسائل و مصائب و خاطرههای شیرین و تلخ را پیش روی همه علاقمندان گذارد.

امینیان ضمن تقدیر و تشکر از ناشران و نویسندگان همچنین از باغ موزه دفاع مقدس، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج و موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به عنوان مجریان رسمی نمایشگاه تقدیر به عمل آورد.

وی در بخش دیگری از این بیانیه عنوان کرد: کمیته علمی و فرهنگی پنجمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس با بررسی آسیب شناسانه تجربههای پیشین، اقدام به ارزیابی سطح کیفی و کمی نمایشگاه پنجم نمود و رصد کارشناسی وضعیت جدید را در صدر اهداف خود قرار داد، بدیهی است با توجه به توسعهی کیفی و کمی نمایشگاه و افزودن بخشهای بین الملل، تقارض مقام معظم رهبری بر آثار دفاع مقدس و نگاه تخصصی و بنیادی به موضوعات فرهنگی و علمی در نمایشگاه، انجام این وظیفه از اهمیت خاصی برخوردار است.

امینیان در بخش پایانی این بیانیه با معرفی فعالان نشر دفاع مقدس در بخش خصوصی و دولتی، ناشران برتر را در دو بخش خصوصی و دولتی به ترتیب احراز رتبه اعلام کرد که برا این اساس به ترتیب انتشارات ستارگان درخشان از استان اصفهان، انتشارات موسسه پژوهشی 27 بعثت و انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در بخش دولتی و انتشارات دارخوین کانون انتشاراتی فار به عنوان انتشارات برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها