رییس اداره بهداشت و درمان آجا عنوان کرد؛

آمادگی ارتش برای تبادل تجربیات پزشکی با کشورهای همسایه

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش گفت: ظرفیت‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان نیروهای مسلح ایران وجود دارد و ما آماده هستیم که در همه‌ زمینه‌ها تجربیات خودمان را در اختیار کشور عمان قرار دهیم‌.
کد خبر: ۳۰۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ - 28July 2018

آمادگی ارتش برای تبادل تجربیات پزشکی با کشورهای همسایهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، نشست مشترک اداره بهداشت، امداد و درمان آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت خدمات پزشکی ارتش عمان، صبح امروز (شنبه ۶ مرداد) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

امیر‌ «مصطفی مداح» رییس اداره بهداشت و درمان ارتش در این نشست با بیان اینکه رفت و آمدهای هیات‌های پزشکی ارتش‌های کشورهای همسایه برای ایجاد همکاری‌های مشترک و کسب و تبادل تجربیات بسیار موثر است، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان نیروهای مسلح ایران وجود دارد و ما آماده هستیم که در همه‌ زمینه‌ها تجربیات خودمان را در اختیار کشور عمان قرار دهیم‌.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دارای جایگاه جهانی و بالاترین درجه در ارائه خدمات پزشکی است.

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش گفت: «افراد، خانواده‌ها و جامعه نظامی سالم»، «نیروی رزمی سالم و مجهز از نظر الزامات طب رزم»، «مراقبت از مصدومین، مجروحین و ارائه خدمات به کارکنان، خانواده‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه» از جمله ماموریت‌های حوزه بهداشت و درمان ارتش است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مجموعا دارای ۳۵ بیمارستان در سراسر کشور است که تعداد ۲۲ بیمارستان متعلق به نیروی زمینی، پنج بیمارستان متعلق به نیروی هوایی، شش بیمارستان متعلق به نیروی دریایی و ۲ بیمارستان متعلق ستاد آجاست.

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه بیمه نیروهای مسلح که در وزارت دفاع مستقر است و برای نیروهای کادر و‌ خانواده‌های آنان شامل فرزندان، همسر و در صورت نیاز پدر و مادر، دفترچه‌ خدمات درمانی نیروهای مسلح صادر می‌شود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش، تنوع و پوشش خدمات بیمه در نیروهای مسلح چندین برابر افزوده شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های شهری ارتش با همه بیمه‌های کشوری قرارداد دارند، عنوان کرد: علاوه بر کارکنان و خانواده‌های نظامیان، ورود بیماران غیرنظامی نیز به مراکز بهداشتی و درمانی ارتش آزاد است.

امیر مداح در پایان با اشاره به سوال رییس هیئت عمانی درباره چگونگی ساخت بیمارستان صحرایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در وزارت دفاع، صنعتی تحت عنوان صنعت «بعثت» وجود دارد که توانایی و ظرفیت ایجاد بیمارستان صحرایی بر اساس تقاضای هیئت عمانی را دارد.

در این نشست سردار «احمد عبداللهی» معاون بهداشت و درمان سپاه نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها