همزمان با طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن؛

خانه نجوم شهرستان «فردوس» افتتاح شد

همزمان با آغاز طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱، موسسه علمی آموزشی «خانه نجوم فردوس» با حضور امام جمعه فردوس افتتاح شد.
کد خبر: ۳۰۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 28July 2018

خانه نجوم شهرستان «فردوس» افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن ۲۱ شب، گذشته (۵ مرداد) اتفاق افتاد و علاقه‌مندان، این رویداد نجومی مهم و زیبا را در خانه نجوم شهرستان «فردوس» برای اولین‌بار به نظاره نشستند.

همزمان با این رویداد مـهم، موسسه علمی آموزشی «خانه نجوم فردوس» با حضور امام جمعه فردوس، مدیر آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهرستان فردوس افتتاح و فعالیت این موسسه آغاز شد.

حجت‌الاسلام «محمدرضا بابایی» امام جمعه فردوس در این مراسم اظهار داشت: برگزاری این‌گونه مراسمات باعث زنده کردن یاد و عظمت خداوند است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، افزود: خلقت آسمان، به قدری باشکوه و پیچیده است که انسان از درک آن ناتوان و از اندیشه کردن در آن شگفت زده است.

امام جمعه فردوس بیان داشت: خداوند در قرآن کریم، از آسمان به زیبایی یاد می‌کند و آفرینش آن را بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از خلقت انسان می‌داند.

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به خواندن نمازآیات در هنگام ماه گرفتگی، گفت: کسـوف خورشید و خسوف ماه؛ اگرچه مقدار کمى از آن‌ها گرفته شود، از جمله شرایطی است که خواندن نماز آیات واجب می‌شود.

«سودخواه محمدی» مدیر خانه نجوم شهرستان فردوس نیز در این مراسم با اشاره به علت پدید آمدن ماه گرفتگی و تقارن این پدیده با پدیده‌ مقابله مریخ در این شب، اظهار داشت: ماه‌گرفتگی تنها زمانی اتفاق می‌افتد که ماه کامل بوده و یک ماه گرفتگی کامل زمانی اتفاق می‌افتد که خورشید، زمین و ماه به صورت کامل در یک خط قرار بگیرند.

خاطرنشان می‌شود؛ پس از رصد پدیده ماه گرفتگی توسط حاضرین، نماز آیات به صورت جماعت و به امامت امام جمعه شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار