«پناهی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خاطرات فرمانده دوست‌داشتنی تیپ زینبیون کتاب می‌شود

نویسنده حوزه جهاد و مقاومت از نگارش کتابی در خصوص شهید «محمد جنتی» از فرماندهان تیپ زینبیون خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 29July 2018

خاطرات فرمانده دوست داشتنی تیپ زینبیون کتاب می‌شودشهلا پناهی از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از آغاز نگارش کتاب شهید مدافع حرم «محمد جنتی» خبر داد و اظهار داشت: شهید جنتی با اسم جهادی «حیدر» از دوستان شهید حسین قمی و یکی از فرماندهان تیپ زینبیون بود.

وی افزود: ارادت شهید به حضرت زینب (س)، تعاملاتش با نیروهای پاکستانی و عشق و رفاقتی که بین او و نیروهایش برقرار بود، درون‌مایه اصلی و هدف من از نگارش کتاب است.

پناهی با اشاره به نوع ارتباط شهید با نیروهای پاکستانی تصریح کرد: چنان علاقه ای بین شهید و آن‌ها برقرار بود که پس از شهادتش نیروها اعتراف می کردند هیچ فرمانده ای مثل حیدر به خوبی با آن‌ها رفتار نکرد. او کنار یک سفره با رزمنده ها هم‌غذا می شد و مراقب خانواده هایشان بود. همین عشق و علاقه باعث شد تا به امروز که یک سال از شهادت حیدر می گذرد ذره ای از علاقه نیروهایش به او کم نشده و همه با افتخار بگویند که مسوولشان حیدر بوده است.

وی گفت: شهید قمی و شهید جنتی از فرماندهان نهضتی بودند که فرماندهان رده بالای منطقه به نبوغ نظامی این 2 شهید تاکید داشتند. یکی از فرماندهان عنوان می کرد اگر کاری به این 2 شهید می سپردیم خیالمان راحت بود به خوبی انجام می شود.

این نویسنده همچنین از تلاش برای به پایان رساندن کار کتاب شهید جنتی تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار