شهادت 2 جوان فلسطینی در شمال نوار غزه

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به نقطه‌ای در شمال نوار غزه، به شهادت 2 فلسطینی منجر شد.
کد خبر: ۳۰۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ - 29July 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، امروز (یکشنبه هفتم مردادماه) از شهادت 2 فلسطینی در حمله یک پهپاد نظامی رژیم صهیونیستی، خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از «اشرف القدره» گزارش کرد که یک پهپاد اسرائیلی شامگاه شنبه (دیشب) با یک موشک، گروهی از جوانان فلسطینی را هدف گرفته و دو نفر را به شهادت رسانده است.

این حمله در نزدیکی اردوگاه «العوده» در شرق «جبالیا» انجام شده است.

القدره در صفحه فیسبوک خود با اعلام این خبر توضیح داد که «پیکر دو شهید (ایمن نافذ ربیع النجار و مهند ماجد جمال حموده، هر دو 24 ساله) به «بیمارستان اندونزیایی» در شمال نوار غزه منتقل شد.

جزئیات بیشتری از این حمله و دلایل آن و اطلاعات بیشتری از هویت این جوانان فلسطینی در این خبر منتشر نشده است، اما در تصویری که خبرگزاری صفا از یکی از شهداء منتشر کرده، نام گروه «الجبهة الشعبیه لتحریر فلسطین» در پشت سر او دیده می‌شود.

هم‌زمان با شهادت فلسطینی‌ها در حملات پهپاد‌ها یا جنگنده‌های اسرائیلی به نقاط مختلف نوار غزه، فلسطین هر هفته جمعه در «راهپیمایی بازگشت» که در مرز شرقی نوار غزه برگزار می‌شود، شاهد شهادت جوانان فلسطینی است.

روز شنبه (دیروز) با شهادت «مؤمن فتحی الهمص» (نوجوان 17 ساله) بر اثر جراحاتی که در راهپیمایی روز جمعه برداشت، شمار شهدای این راهپیمایی به 155 نفر رسید.

راهپیمایی بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) با هدف تأکید بر حق بازگشت آوارگان، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز شرقی غزه با فلسطین اشغالی آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.

انتهای پیام/112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار