ابطحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سردار سلیمانی اهل شعار نیست/ وحدت میان نیروهای مسلح و دولت مانع تحقق اهداف ضدایرانی غربی‌هاست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری سردار سلیمانی به اظهارات رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا گفت: تاریخچه دفاع مقدس در جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت در منطقه نشان داده است که حاج قاسم اهل شعار دادن نیست.
کد خبر: ۳۰۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ - 30July 2018

حاج قاسم اهل شعار نیست/ وحدت میان نیروهای مسلح و دولت مانع تحقق اهداف ضدایرانی غربی هاست«سیدمحمدجواد ابطحی» نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به موضع‌گیری فرمانده نیروی قدس سپاه به اظهارات رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: تاریخچه دوران دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین جبهه مقاومت در منطقه نشان داده است که حاج قاسم سلیمانی هرگز اهل شعار دادن نیست.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه مواضع سردار سلیمانی در جهت حراست از منافع ملی کشور بود، افزود: حاج قاسم در ابتدای ظهور انقلاب اسلامی و بعد از آن در دوران دفاع مقدس تا کنون به عنوان سرباز ولایت برای همگان چهره‌ای شناخته شده است؛ لذا هر زمان که احساس کرده منافع ملی کشورمان در معرض خطر احتمالی دشمنان قرار دارد، به میدان آمده و با سخنان کوبنده، وحشت بزرگی به جان سلطه‌طلبان غربی انداخته است.

ابطحی با توجه به پیروزی‌های پی‌در‌پی جبهه مقاومت در منطقه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث تضعیف قدرت و شکست تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه شد، استراتژی جنگ سردار سلیمانی بود؛ لذا رئیس جمهور آمریکا و به‌ویژه نیروهای نظامی این کشور که از حامیان تراز اول داعش هستند، به خوبی می‌دانند که شکست داعش در منطقه بدون حضور و فرماندهی سردار سلیمانی میسر نمی‌شد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها سکوت کرد، گفت: وحدت میان نیروهای مسلح و دولت از بزرگترین موانع تحقق اهداف ضدایرانی آمریکایی‌هاست.

به گزارش دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، طی سخنانی اظهار داشت: «توان ایران اسلامی، توان بازدارندگی است، ما با هیچ کس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها است. ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد».

روحانی با توجه به اینکه منطق آمریکایی‌ها زورگویی و تنها ابزار آنها تحریم است، افزود: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد.

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود به این سخنان رئیس جمهوری کشورمان واکنش نشان داد و مدعی شد؛ «در صورت تهدید مجدد آمریکا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است. ما دیگر آن کشوری نیستیم که  سخنان مخرب شما درباره مرگ و خشونت را تحمل کنیم، مراقب باش!»

سرانجام پس از رد و بدل شدن این اظهارات دو رئیس جمهور، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت یادواره شهدای عملیات رمضان که روز پنج‌شنبه (چهارم مردادماه) در همدان برگزار شده بود، سردار سلیمانی خطاب به ترامپ با بیان اینکه من حریف شما هستم و نیروی قدس حریف شما است، گفت: «بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم و به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی ما در نزدیک شما هستیم و در هرکجا که تصور نمی‌کنید ما در کنار شما هستیم.»

وی ادامه داد: «ما ملت شهادت و ملت امام حسین هستیم و حوادث سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ بیا که ما منتظریم و مرد این میدان برای شما ما هستیم.»

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی شما، عنوان کرد: «این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم بنابراین نباید به رئیس‌جمهور و ملت ما توهین کنی و باید بدانی چه می‌گویی.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار