پژمانفر در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عدم پیگیری جدی مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا از سوی وزارت خارجه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آل سعود از پرداخت غرامت به خانواده جانباختگان فاجعه منا امتناع می‌کند، گفت: متاسفانه رسیدگی به پرونده فاجعه منا جزو اولویت‌های دستگاه دیپلماسی نبوده است.
کد خبر: ۳۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 30July 2018

عدم پیگیری جدی دستگاه دیپلماسی در خصوص اخذ مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا«حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با توجه به فرا رسیدن موعد برگزاری مناسک حج اظهار داشت: شرایط حساس و ویژه‌ای در مناسک حج سال جاری حاکم است، لذا به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و با تایید هیات رئیسه مجلس، قرار بر این شد که بنده به عنوان ناظر بر نحوه عملکرد سعودی‌ها در چگونگی برگزاری مراسم حج، در کنار حجاج ایرانی حضور داشته باشم.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: یکی از مسائل بسیار مهمی که از سال 94 تا کنون پیگیر آن هستیم، مطالبه حق و حقوق شهدای فاجعه مناست که می‌بایستی از سعودی‌ها اخذ و به خانواده جانباختگان پرداخت می‌شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آل سعود از پرداخت غرامت به خانواده جانباختگان فاجعه منا امتناع می‌کند، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت حق و حقوق شهدای فاجعه منا توسط سعودی‌ها به این معنی نیست که آنها در پرداخت با مشکلات مالی مواجهه باشند؛ لذا آل سعود پرداخت غرامت را برابر با اثبات قصور فاحش خود در به وقوع پیوستن این جنایت بزرگ می‌داند، به همین دلیل با شانه خالی کردن از انجام وظیفه خود مبنی بر پرداخت غرامت، می‌خواهد که پرونده فاجعه منا برای همیشه مبهم باقی بماند.

نماینده مردم مشهد در مجلس رسیدگی به این موضوع مهم را از وظایف خطیر دستگاه دیپلماسی کشورمان دانست و گفت: متاسفانه پیگیری مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا و شفاف‌سازی در این خصوص جزو اولویت‌های وزارت خارجه نبوده که همین امر امتناع کردن سعودی‌ها در این زمینه را افزایش داده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اخذ مطالبات خانواده جانباختگان فاجعه منا باید در دستورکار متولیان سازمان حج و وزارت امور خارجه باشد، گفت: در حج سال جاری که به عنوان ناظر بر اعمال و رفتار دست‌اندرکاران برگزاری مناسک حج در کنار حجاج حضور خواهم داشت، این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار