امام جمعه موقت تبریز:

آمریکا به دنبال ایجاد دو قطبی در ایران است/ قوه‌قضائیه با متخلفان با دقت و سرعت عمل کند

امام جمعه موقت تبریز گفت: ایران اسلامی به هیچ عنوان حاضر به سازش و مذاکره با آمریکا نیست، مگر اینکه آمریکا رفتار انسانی داشته باشد که این نیز بعید است.
کد خبر: ۳۰۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ - 03August 2018

آمریکا به دنبال ایجاد دو قطبی در ایران است/ قوه‌قضائیه با متخلفان با دقت و سرعت عمل کندبه گزارش دفاع پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) شهر تبریز اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا مدام در صحبت‌های خود تاکید کرده که بدون پیش شرط حاضر به مذاکره با ایران است و به تبع این حرف رسانه‌های خارجی مدام آن را تکرار کرده و برخی از داخل نیز مدام به این موضوع تاکید می‌کنند.

وی ابراز کرد: جای سوال دارد وقتی که فرد دروغگویی مانند ترامپ که هر روز دروغ می‌گوید و کشور ایران را مدام تروریست نامیده و تلاش می‌کند تا دست ایران را از همه جا قطع کند و تهدیدهایش را مرتب تکرار می‌کند حتی جلوی ورود دارو به کشور را می‌گیرد، چرا الان صحبت از مذاکره بدون پیش شرط می‌زند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: این کار رئیس جمهور آمریکا ایجاد جنگ روانی بین مردم ایران است که در نهایت بگوید که ایرانی‌ها مقصر بوده و از طرف آمریکا هیچ مشکلی برای مذاکره وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور کذاب آمریکا در طول این سال‌ها زحمات تلاش‌های ۵+۱ را به راحتی نقض کرد از این‌رو کشور ایران نیز طبق فرمایش رهبری به هیچ عنوان در رابطه با مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز متذکر شد: ایران اسلامی به هیچ عنوان حاضر به سازش و مذاکره با آمریکا نیست، مگر اینکه آمریکا رفتار انسانی داشته باشد که این نیز بعید است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مکرر گفته‌اند که هزینه جلوی آمریکا ایستادن به مراتب کمتر از هزینه سازش با آمریکاست.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه هدف دیگر ترامپ از مذاکره بدون شرط با ایران، این است که می‌خواهد مذاکره را فرسایشی کند، ادامه داد: آمریکا علاقه به مذاکره دارد و می‌خواهد مذاکره برای مذاکره انجام دهد تا بلکه ملت را آرام آرام ناامید کند و توان مقابله در برابر آمریکا را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از جسارت ترامپ در نقض برجام، با اتحاد و وحدت ملت ایران روبه‌رو شد به طوریکه سردار سلیمانی در این رابطه گفته بود که من به تنهایی جلوی آمریکا هستم و نیازی به سایر مردم نیست، از این‌رو آمریکا به هراس افتاده است.

مطهری‌اصل متذکر شد: مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد و ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم و به هیچ عنوان حاضر به مذاکره با آمریکا نیستیم.

وی تصریح کرد: از دولت می خواهیم در برابر این فشار اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه ایران با مردم دست در دست هم داده و جلو بروند اگر به جوانان مخلص، متعهد و انقلابی تکیه کنند قطعا مشکلات حل می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز بیان کرد: دولت باید جلوی نقاط آسیب‌پذیر را بگیرد چراکه امام جمعه تبریز قبلا در خطبه‌ها گفته بود اگر در وقت مناسب به موضوع کامیون‌دارها توجه می‌شدف شاهد مشکلات و سوءاستفاده برخی سودجویان نبودیم.

وی، توجه به علوم دانش‌بنیان و سرعت‌بخشی به تصمیم‌گیری‌ها را لزوم جامعه برشمرد و گفت: متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که به قدری تصمیم‌گیری در قوه مجریه و قضائیه طولانی می‌شود که فایده ندارد و از این‌رو از قوه قضائیه می‌خواهیم تا نسبت به برخورد با متخلفان با دقت هر چه تمام و سرعت عمل کند.

مطهری‌اصل افزود: این طولانی کردن پروسه رسیدگی به یک مشکلات منجر شده تا هزاران شایعات پشت سر مسؤولان راه انداخته شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر مسؤولان در رابطه با دلار و سکه مدام گفته‌اند صبر کنید و اگر کاری نکنند قطعا سررشته کار از دست‌شان خارج خواهد شد.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: مسؤولان باید جسارت برای کارهای بزرگ را داشته باشند چراکه در طول این 40 سال با جسارت کارهای بزرگی انجام گرفته است.

وی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته ابراز کرد: این هفته سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل(ره) و تشکیل جهاد دانشگاهی را داریم که هر دو کار جهادی و فرهنگی انجام می‌دهند.

مطهری‌اصل ادامه داد: امیدواریم دولت به جوانان تسهیلاتی بدهد تا کارهای جهادی انجام دهند چراکه دادن صرف مدرک دانشگاهی، دکتر و مهندس تولید کردن دردی از جامعه دوا نمی‌کند بلکه مراکز دانش‌بنیان مرهمی بر کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که کارهای جهادی انجام می‌دهند، نباید جلوی راه آنها سنگ‌اندازی کرد، دانشگاه و حوزه‌ها باید به مدرک دادن تکیه نکند و اولویت اصلی را کار جهادی بدانند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: شهادت آیت‌الله حسینی همچنین خلبان بابایی را پیش‌رو خواهیم داشت که از جمله بزرگانی هستند که در عرصه مختلف انقلاب تلاش کرده و سپس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی سالروز شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی در پاکستان را یادآور شد و گفت: از خبرنگاران صادق انقلاب قدردانی می‌کنیم و از همه آنها می‌خواهیم در چهلمین سال شکوهمند انقلاب به درستی و با صداقت کلام، اخبار و برکات انقلاب را پوشش داده و از مسؤولان، مطالبات مردمی را پیگیر باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز تاکید کرد: خبرنگاران با ایجاد ارتباط مردم و مسؤول باید به وظیفه خود عمل کنند و تزریق امیدواری را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه  شهر مکه، ام‌القری جهان اسلام نامیده می‌شود و اعمال زیادی در ماه ذی‌الحجه توصیه شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم حجاج به خوبی و سلامت اعمال خود را انجام داده و به کشور بازگردند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز به سالروز گرامیداشت حقوق بشر اسلامی است اشاره کرد و گفت: این حقوق بشر نوشته شده در برخی قسمت‌ها اشکالاتی دارد چراکه خود غربی‌ها به حقوق بشر عمل نمی‌کنند و مصداق آن را در بمباران هیروشیما توسط آمریکا که نقض حقوق بشر است، می‌توان دید و این یعنی حقوق بشر برای آمریکا به ملعبه‌ای برای کوبیدن سایر کشورها تبدیل شده است.

امام جمعه موقت تبریز توضیح داد: طالبان، القاعده و داعش را خود آمریکا ایجاد کرده است و الان نیز این آمریکا است که به سعودی‌ها کمک می‌کند و از هر کشوری که خوشش نمی‌آید، آن را ناقض حقوق بشر می‌داند.

وی ابراز کرد: طبق پایش انجام گرفته، رئیس جمهور آمریکا به طور متوسط روزانه چندین دروغ می‌گوید و از این‌رو این فرد به این اندازه دروغگو چگونه می‌تواند در مورد حقوق بشر صحبت کند؟

خطیب موقت جمعه تبریز ابراز کرد: وقتی یک فرد با اتوبوس چندین نفر را کشته، طبق درخواست اولیای دم اعدام می‌شود، یا اعدام جاسوس یا قاچاقچی مواد مخدر از نظر آمریکا نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دفاع از مردم مسلمان یمن، فلسطین و بحرین ضدحقوق بشر از نظر آمریکا است و لذا حقوق بشر ملعبه‌ای در دست آنهاست.

مطهری‌اصل، سالروز صدور فرمان مشروطیت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مشروطیت نخبگان کشور غرب و شرق‌زده شدند و این منجر شد تا نتیجه مشروطه حکومت پهلوی شود چراکه نخبگان و سردمداران از علما و اسلام جدا شدند.

وی اضافه کرد: الان نیز باید مراقب باشیم، برای این حکومت هیچ اتفاقی نمی‌افتد مگر اینکه برخی قلب‌ها به سمت غرب است که الحمدالله طول این 40 سال نتوانسته و نخواهند توانست کاری کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز، دروغ‌گویی را صفت ناپسند در بین انسان‌ها دانست و گفت: این خصوصیات آثار بدی در جسم و روح فرد داشته و آثار مخرب دنیوی و اُخروی به دنبال دارد و تمام پیامبران و ائمه اطهار(ع) از آن منع کرده‌اند و حتی فطرت انسان نیز انسان را از دروغگویی منع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران کشور اسلامی، کارمندان و دولت و هر فردی که به مردم به صورت عمد و از روی آگاهی دروغ بگوید در حقیقت خیانت می‌کند.

مطهری‌اصل با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند هر فردی که سه ویژگی داشته باشد و حتی نماز، روزه و حج به جا بیاورد، منافق است، ابراز کرد: دروغ‌گویی، بدعهدی در وفا و قول از جمله این ویژگی‌هایی بوده که اگر در فردی نهادینه شوند، یک منافق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ایمان و دروغ در یک جا نمی‌تواند قرار گیرند به طوریکه تکرار دروغ ایمان را از قلوب بیرون می‌کند و ریشه تمام گناه‌ها دروغ است.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: مسؤولان تلاش زیادی می‌کنند ولی باید این تلاش شبانه‌روزی خود را به مردم نشان دهند و از دروغ اجتناب کنند چراکه تلاش همه مسؤولان و خادمان با یک دروغ از بین رفته و اعتماد مردم را سلب می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار