اعلام برنامه‌های دهه فجر استانداری کرمانشاه در حوزه زنان

برنامه‌های استانداری کرمانشاه برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حوزه زنان اعلام شد.
کد خبر: ۳۰۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 04August 2018

اعلام برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حوزه زنانبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «سعیده فهیم» سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه، در کارگروه زنان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش پررنگ و مؤثر بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: زنان پیش از انقلاب اسلامی دوشادوش مردان حرکت می‌کردند و در دوران جنگ تحمیلی نیز با فرستادن فرزندان و همسران‌شان به جبهه‌ها و مشارکت در تهیه تدارکات جبهه، نقش ارزنده‌ای داشتند و همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای زنان به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقات مختلفی از جمله کتاب‌خوانی، مسابقات هنری و ورزشی بین بانوان استان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری یکی دیگر از برنامه‌های ستاد امور بانوان استان را رسیدگی به معیشت و رونق کسب و کار زنان سرپرست خانوار بیان کرد و گفت: در این راستا نمایشگاه‌های مختلف همچون عرضه کالا‌ها و تولیدات دست ساز زنان سرپرست و کلاس‌های آموزشی کارآفرینی و اقتصادی برگزار می‌شود.

وی در ادامه، جمع‌آوری بانک اطلاعات مربوط به امور بانوان در بخش‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های سال جاری استان کرمانشاه دانست و گفت: پس از جمع‌آوری این اطلاعات، تصمیم‌گیری برای برطرف کردن مشکلات زنان استان آسان‌تر خواهد شد.

«آذر آزادی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: زنان در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش تاثیر‌گذاری در حمایت‌های مختلف در جبهه‌ها داشتند و مردان سلحشور ایرانی نیز به پشتیبانی زنان توانستند بزرگ‌ترین قله‌های نبرد حق علیه باطل را فتح کنند.

وی افزود: برنامه فرهنگی در حوزه بانوان و کودکان و نوجوانان در غالب طرح‌های سلاله (روایت‌گری توسط نوادگان شهدا در مدارس)، مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت زندگی‌نامه شهدا با عنوان «در کوی نیک نامان»، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع «نشر مفاهیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، بازدید کاروان‌های دانش آموزی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و راوایت‌گری پیشکسوتان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و... از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار