مدیر اجرایی موکب «احمد بن موسی (ع)»:

موکب «احمد بن موسی (ع)» میزبان زائران در اربعین حسینی است

«مسعود راستی» گفت: زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در اطراف حرم مطهر امام حسین (ع)، در ایام اربعین به موکب «احمدبن موسی (ع)» اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۳۰۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 06August 2018

موکب «احمد بن موسی (ع)» میزان زائران کربلا در اربعین حسینی استبه گزارش دفاع پرس از شیراز به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی موکب احمدبن موسی (ع)، «مسعود راستی» مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع)، با بیان این‌که جلسات هماهنگی برپایی این موکب از ابتدای سال آغاز شده است، اظهار داشت: این جلسات با حضور سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس موکب برگزار شده است.

وی افزود: در این راستا قبل از ماه مبارک رمضان امسال عازم کربلا شدیم و زمینی را به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در اطراف حرم مطهر امام حسین (ع) انتخاب کردیم و بنا شد تا در ایام اربعین، این زمین به موکب احمدبن موسی (ع) اختصاص یابد.

«راستی» با اشاره به این‌که فاصله زمین مذکور تا باب‌الشهدای حرم مطهر ۸۰۰ متر مربع بوده و نزدیک به صحن عقیله است، گفت: صحبت‌ها و رایزنی‌هایی با صاحب زمین انجام دادیم و بنا شد تا این زمین در ایام اربعین حسینی در اختیار موکب احمدبن موسی (ع) قرار گیرد، اما گفتند برای انعقاد قرارداد هنوز زود است.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) همچنین از برپایی جلسات پشتیبانی جهت انجام برآورد‌های لازم برای نیازمندی‌های موکب خبر داد و گفت: با توجه به این‌که اربعین امسال مصادف با ۸ آبان‌ماه بوده و هوا هنوز در عراق گرم است، لذا ما باید به وسایل سرمایشی و همچنین مسائل بهداشتی بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران اربعین ارائه دهیم.

راستی افزود: در این زمینه برآورد‌های خود را انجام داده و هیچ مشکلی برای تهیه نیازمندی‌های خود نداریم، اما مقداری به خاطر وضعیت نابسامانی که در عراق به وجود آمده است، صبر می‌کنیم و فعلاً خریدی انجام نمی‌دهیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ زیرا در هر صورت تمام هزینه‌های این موکب از پول مردم و خیران است و ما نیز برای خرج کردن آن‌ها باید نهایت دقت را به کار بریم تا مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: همچنین درباره مسائل فرهنگی نیز جلساتی برپا کردیم و کمیته فرهنگی نیز کاملاً پیگیر کار‌ها هستند و علاوه بر آن نیز جلسات کمیته بهداشت و درمان هم برگزار شده است تا بتوانیم با توجه به وضعیت گرمای هوا، وضعیت بهداشت موکب را طوری تنظیم کنیم که زائران اربعین با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) با یادآوری این نکته که این موکب متعلق به مردم است، گفت: هر کسی که نذری برای امام حسین (ع) دارد، می‌تواند ما را در برپایی موکب یاری رساند و این کار هم توشه‌ای برای آخرت او خواهد بود.

وی از مردم نیک‌اندیش و خیر استان فارس درخواست کرد که مثل همیشه ارادت قلبی خود را به امام حسین (ع) نشان داده و کمک‌های مالی خود را از موکب احمدبن موسی (ع) دریغ نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار