تاکید بر نقش «اقتصاد فرهنگ» در چهارمین جشنواره فیروزه

مدیرکل اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دبیر جایزه فیروزه از توجه به نقش «اقتصاد فرهنگ» در ارتقای تولید ملی در چهارمین جشنواره فیروزه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ - 07August 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی فریدونی» دبیر جایزه فیروزه با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این رویداد اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال ١٣٩٧ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و نظر به اینکه این جایزه در راستای سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است، دبیرخانه جایزه فیروزه در نظر دارد چهارمین دوره این جایزه را با محوریت اقتصاد فرهنگ و نقش کالاهای فرهنگی در ارتقای تولید ملی برگزار کند.

فریدونی ادامه داد: پیرو مصوبات جلسه شورای سیاست‌گذاری که با حضور معاون امور فرهنگی برگزار شد، چهارمین دوره جایزه فیروزه در چهار موضوع اصلی برگزار می‌شود: اسباب بازی و سرگرمی، نوشت افزار، هدایای فرهنگی و هنرهای سنتی کاربردی و کالاهای فرهنگ محور خانواده.

دبیر جایزه فیروزه با اشاره به اینکه انتخاب هر یک از این موضوعات حاصل بررسی‌های دقیق و کسب نظر از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه بوده است، خاطر نشان کرد: دارا بودن مخاطب زیاد در جامعه، تاثیرات بسزای فرهنگ بر سبک زندگی و نیز گردش مالی قابل توجه این محصولات موجب شد تا به عنوان موضوعات این دوره جایزه فیروزه انتخاب شوند.

فریدونی با تاکید بر صادرات فرهنگی در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از سرفصل‌های برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادرات کالاهای فرهنگی به خارج از کشور است. از این رو در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه و با بهره‌گیری از نظرات تولیدکنندگان و نیز کارشناسان و متخصصان این حوزه در حال بررسی و آماده سازی مقدمات تحقق این امر هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت امور فرهنگی حمایت از فناوری‌های فرهنگی و ایده‌های خلاقانه فرهنگ محور است که امیدواریم در قالب بخش پژوهش جایزه فیروزه، ظرفیت‌ها و استعدادهای این حوزه را شناسایی کنیم تا حمایت‌های لازم از آنان به عمل آید.

چهارمین دوره جایزه فیروزه در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار