لاهوتی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

دو هفته آینده گزارش اولیه سقوط هواپیمای آنتوف 140 در صحن علنی قرائت خواهد شد

عضو کمیسیون عمران با بیان این مطلب که هنوز بررسی سانحه سقوط آنتوف 140 جمع بندی نشده است، گفت: گزارش اولیه بررسی سقوط آنتونوف 140 تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰ - 05October 2014

دو هفته آینده گزارش اولیه سقوط هواپیمای آنتوف 140 در صحن علنی قرائت خواهد شد

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیمای آنتوف 140 در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که هنوز بررسی سانحه سقوط آنتوف 140 جمع بندی نشده است، گفت: گزارش اولیه بررسی سقوط آنتونوف 140 تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جهانگیریان در نشست اخیر کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیمای آنتوف 140 در گزارش خود اعلام کرد که سه موضوع در سقوط هواپیما دخیل بوده که شرایط فرودگاه، نقض فنی و دما از جمله دلایل سقوط هواپیما است.

عضو کمیسیون عمران در خانه ملت با بیان این مطلب که هواپیما در زمان پرواز 500 کیلو بار اضافه داشت، گفت: در خصوص دما نیز کارشناسان از 25 اسفند اعلام کرده بودند که احتمال سقوط هواپیما با توجه به شرایط جوی، وجود دارد و سوال من از جهانگیریان در آخرین جلسه این بود که  اگر شرایط دمایی به گونه ای بود که نباید در آن زمان هواپیمایی به پرواز در آید، چرا اجازه پرواز به این هواپیما داده شد؟.

بائوج لاهوتی با بیان این مطلب که موتور هواپیمای آنتوف 140 تغییر داده شده بود، اظهار داشت: با تغییر موتور این هواپیما، قدرت موتور هواپیمای آنتوف 140 کاسته شده و شرایط دما و خوردگی موتور یکی از علل سقوط هواپیما به شمار میرود.

بائوج لاهوتی گفت: برای شفاف شدن بیشتر موضوع سقوط هواپیمای آنتوف 140 پیشنهاد ماده 49 آئین نامه را برای ارائه گزارش در صحن علنی مطرح کرده ام و احتمال دارد گزارش سانحه سقوط هواپیمای آنتوف 140 دو هفته آینده در صحن علنی قرئت شود.

عضو کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیما آنتوف 140 در ادامه بیان داشت: هنوز مسئولان از سقوط هواپیما از مردم عذر خواهی نکرده اند و بیان نداشته اند که سعی خواهند کرد تا دیگر بروز چنین اتفاقاتی در کشور رخ ندهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خاتمه  با بیان این مطلب که سه فروند هواپیما آنتوف 140 هم اکنون در مدار تولید قرار دارد، گفت: اعضای کمیته بررسی سقوط هواپیمای آنتوف 140 در نظر دارند از ساخت و تولید این هواپیما در اصفهان بازدید به عمل آورند تا بررسی شود که آیا این نوع هواپیماها می توانند تولید شوند و با استاندارد ها مطابقت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها