استاندار خراسان رضوی:

خادمان فرهنگ رضوی در تبیین سیره امام رضا (ع) رسالت خطیری را بر عهده دارند

استاندار خراسان گفت: در شرایط کنونی رسالت خادمان فرهنگ رضوی در تبیین سیره و روش زندگی امام رضا (ع) برای جامعه امروز بسیار سنگین و تعیین کننده است.
کد خبر: ۳۰۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ - 12August 2018

خادمان فرهنگ رضوی در تبیین سیره امام رضا (ع) رسالت خطیری را بر عهده دارندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «علی رضا رشیدیان» در مراسم قدردانی از دست اندر کاران برپایی جشن­ های دهه کرامت استان خراسان رضوی که پیش از ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت ابن الرضا (ع) حضرت امام جواد (ع) اظهار داشت: ایام و مناسبت­ های مذهبی در طول سال فرصت مناسبی برای معرفی و تبیین چهره رحمانی و نورانی اسلام با محوریت تمسک به قرآن، حب پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان (ع) است.

وی با اشاره به نیاز بشر به معنویت؛ تاکید کرد: باید از مناسبت­ های مختلف برای سیراب کردن عطش افرادی که به دنبال خدایی شدن و در طلب رشد کمال هستند؛ بهره برد.

استاندار خراسان رضوی به مظلومیت شیعه در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: در سالیان اخیر علی رغم تمامی توطئه های استکبار در جهت اسلام هراسی­، شرایط برای تبیین فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و گفتگو بین ادیان فراهم شده است.

رشیدیان با بیان اینکه در گذشته، مناسبت های عزاداری در بین شیعیان نمود بیشتری داشت؛ خاطر نشان کرد: اکنون علاوه بر آن زمینه بروز شادی­ های معنوی از طریق برگزاری جشن اعیاد ائمه طاهرین نیز فراهم است.

وی یکی از عرصه های تبیین سیره و فرهنگ اهل بیت (ع) را برپایی جشن­ های دهه کرامت با محوریت مشهد مقدس و آستان قدس رضوی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی، رسالت سنگینی بر عهده خادمان فرهنگ رضوی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی و تثبیت عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بر مشهد الرضا (ع) برای 10 سال خاطر نشان کرد: این کلان شهر مذهبی ظرفیت آن را دارد که نماد ظهور و بروز صفات امام رضا (ع) از جمله مهربانی، گسترش تعامل، محبت، مدارا و گفتگوی بین ادیان، فرق و نحله­ های مختلف باشد.

رییس شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های دهه کرامت خراسان رضوی انتخاب شعار امسال دهه کرامت مبنی بر «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت» را قابل تقدیر دانست و افزود: نیاز امروز جامعه ما خدمت صادقانه و بی منت به ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب است.

وی گفت: ارتقا کیفیت تولیدات فرهنگی، افزایش بهره وری و توجه به جامعه مخاطب و هدف از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی ارتقا کمی و کیفی برنامه­ های دهه کرامت امسال در مقایسه با سال­ های گذشته قابل توجه عنوان و تصریح کرد: 915 سرفصل برنامه اعم از داخلی و خارجی توسط 46 دستگاه اجرایی با محوریت مردم برگزار شد که باید برای سال­ های آینده نقاط قوت و ضعف آن بررسی شود.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از دست اندر کاران برپایی جشن های دهه کرامت استان خراسان رضوی، از کتاب «آیین خدمت پنج» نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار