مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مطرح کرد؛

ضرورت ورود درس آمادگی دفاعی به کنکور سراسری

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بر ضرورت ورود درس آمادگی دفاعی به کنکور سراسری تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ - 12August 2018

ضرورت ورود درس آمادگی دفاعی به کنکور سراسریبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در کارگاه تخصصی تهیه بسته‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری برای کتاب‌های درسی آموزش و پرورش که به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از مسئولان و صاحب نظران، تمام مشکلات جامعه با تاسی به فرهنگ دفاع مقدس حل شدنی است.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر اطلاع کافی ندارند و خانواده‌ها نیز به طور کامل در جریان محتویات کتاب‌های درسی فرزندانشان نیستند.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به اینکه کارگاه مذکور در اغلب استان‌های کشور برگزار شده و یک دهه سابقه و پشتوانه دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر یادواره‌های شهدا و دیگر مراسمی که به پاس بزرگداشت شهیدان در مجموعه آموزش و پرورش برگزار می‌شود، کارگاه تولید بسته‌های آموزشی ویژه کتاب‌های درسی، حرکت مهم و بنیادین دیگری است که در این راستا و به منظور ترسیم دورنمای محتوای کتاب‌های درسی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محتوای کتاب‌های درسی یا از طریق سازمان تالیف صورت می‌گیرد و یا از طریق بسته‌های الحاقی با محوریت معلمان، و لازم است در این زمینه از ظرفیت‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها برای پشتیبانی آموزش و پرورش بیش از پیش استفاده کنیم.

یارمحمدی نگرانی برای ترویج مطلوب فرهنگ دفاع مقدس در نسل جوان را از نوع «دلواپسی مقدس» خواند و افزود: نوجوانان و جوانان ما باید با جریانات تاریخی همچون قحطی در طی جنگ جهانی که میلیون‌ها ایرانی از بین رفتند، آشنا شوند تا به عظمت مقاومت مردم بزرگ ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس پی ببرند و شرح آن در کتاب «قحطی بزرگ» و فیلم «یتیم خانه ایران» ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ما ثروت‌های فراوانی همچون میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم را در فرهنگ خویش داریم، گفت: همین ثروت است که قدرتی بازدارنده‌تر از موشک را ایجاد می‌کند و برای حفظ آن، به توکل بر خدا و عزم ملی و خردمندی سردمداران و اتحاد ملت که باعث جلوگیری از ذلت و هزیمت معنوی است، نیاز داریم.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تاکید بر اینکه آموزه‌های دفاع مقدس باید به مرحله باور برسد تا عملیاتی شود، گفت: تولید بسته‌های آموزشی بومی الحاقی با محتوای دفاع مقدس برای دانش آموزان از مهمترین راهکار‌های انتقال این فرهنگ ناب به نسل نونهال و نوجوان است که با تعامل با مسئولین آموزش و پرورش در سطح استان‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: برای ایجاد انگیزه بیشتر در معلمان و دانش آموزان نسبت به درس آمادگی دفاعی ضرورت دارد به راهکار‌هایی همچون بومی سازی کتاب‌های درسی بر مبنای دفاع مقدس، ورود درس آمادگی دفاعی به کنکور سراسری، پیش بینی دوره‌های ضمن خدمت معلمان و تربیت دبیر درس آموزش دفاعی در دانشگاه توجه شود.

یارمحمدی در بخشی از سخنان خود حضور در جمع لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) قبل از عملیات بدر را از فراز‌های شیرین زندگی خویش خواند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها