محسنی اژه‌ای به مجلس می‌رود

سخنگوی قوه قضائیه در پی التهابات ایجاد شده در بازار سکه و ارز، جهت ارائه گزارش به نمایندگان، پس از تعطیلات مجلس به خانه ملت می‌رود.
کد خبر: ۳۰۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ - 14August 2018

محسنی اژه‌ای به مجلس می‌رودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه درپی التهابات ایجاد شده در بازار سکه و ارز، جهت ارائه گزارش به نمایندگان، پس از تعطیلات مجلس به خانه ملت می رود.

براساس این گزارش، با ملتهب شدن بازار سکه و ارز، عده ای سودجو سعی در احتکار، گران فروشی و سوء استفاده از موقعیت فراهم شده را در این بازار داشتند، که طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه حدود 70 نفر از این افراد بازداشت شده که تعدادی از این افراد با قید وثیقه آزاد شده اند.

معاون اول قوه قضائیه در این خصوص گفته است: «برخی محدودیت‌های قانونی داشتیم که نیاز به استجازه از رهبر معظم انقلاب داشتیم، یا باید به مجلس لایحه می‌دادیم که زمان‌بر بود یا باید از رهبری اجازه می‌گرفتیم که این کار انجام شد و رهبر معظم انقلاب موافقت کردند. به‌دنبال این موافقت بلافاصله نشستی برگزار و فعلاً قرار شد 6 شعبه ویژه در دادگاه به این پرونده‌ها رسیدگی کند. بیش از 100 نفر از افراد متخلف اعم از کارمند دولت و غیردولت و صاحب‌منصب و... ممنوع الخروج شدند. تا امروز برای 25 نفر کیفرخواست صادر شده که تعداد متهمانش 26 نفر است. در این مدت یک انتظار بحقی هم از ناحیه بزرگان کشور و نخبگان ایجاد شده که قوه قضائیه باید این پرونده را سریع و خارج از قوانین دست‌وپاگیر بررسی کند».

گفتنی است، با توجه به نامه رئیس قوه قضائیه و دستور مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود برخورد با اخلا‌ل‌گران ارز و سکه با سرعت بیشتری دنبال شود و کسانی که برای منافع شخصی، بازار ارز و سکه را ملتهب کرده‌اند شناسایی و به مردم معرفی شوند.

از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهور باید گزارشی را از عملکرد خود در ساماندهی بازار ارز و برخورد با اخلالگران اقتصادی به مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام/ 120

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار