معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان:

به فرهنگ اصیل برای ازدواج آسان و پایدار توجه شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: در امر ازدواج باید به فرهنگ اصیل جامعه توجه کرد تا ازدواج ها آسان و پایدار صورت بگیرد.
کد خبر: ۳۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ - 15August 2018

به فرهنگ اصیل برای ازدواج آسان و پایدار توجه شودبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «حبیب الله  خجسته پور» معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان در جشنواره ازدواج و خانواده که ظهر امروز در سالن همایش کمیته امداد استان برگزار شد، با بیان اینکه خانواده کوچکترین نهاد جامعه است ولی بیشترین تاثیر را در جامعه دارد، گفت: هرچه ازدواج آگاهانه تر صورت بگیرد تاثیرگذاری آن در جامعه بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه درست است وضعیت طلاق در استان ما نسبت به میانگین کشور بهتر است، اما همین مقدار هم نگران کننده و زنگ خطر است، مروجین و فعالین امر ازدواج در آگاهی بخشی به جوانان بیشتر باید تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: مشکلات اقتصادی مانعی بر سر راه ازدواج جوانان است که خیرین باید بیشتر همکاری کنند تا امکانات ازدواج فراهم آید.

خجسته پور به تغییر سبک زندگی در دهه های اخیر اشاره کرد و افزود: تغییر سبک زندگی، ازدواج را به یک برهه ترسناک برای جوانان تبدیل کرده تا جایی که به جای کسب آگاهی، به فکر تامین مایحتاج زندگی هستند و این در حالی است که در گذشته ازدواج ها با سادگی صورت می گرفت.

وی گفت: هم سطح بودن و اصالت فرهنگی در ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد و رابطه مستقیمی بین تحکیم خانواده و مراسم ازدواج پرخرج وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار به مقایسه ازدواج های گذشته با ازدواج های امروز پرداخت و با بیان اینکه در گذشته بستگان در تامین امکانات ازدواج آسان برای جوانان نقش زیادی داشتند، افزود: این در حالی است که امروزه جوانان فقط میتوانند هزینه شب اول زندگی را تامین کنند و این منجر به ایجاد خانواده بدهکار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها