سردار رحمانی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری بهتر از توانمندی‌های هوانیروز در بحران‌ها و حوادث

فرمانده هوانیروز سپاه بر ضرورت بهره‌گیری هرچه بهتر از توانمندی‌های این یگان در بحران‌ها و حوادث تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ - 18August 2018

ضرورت بهره‌گیری بهتر از توانمندی‌های هوانیروز در بحران‌ها و حوادثبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد رحمانی» فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران در همایش هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه که صبح امروز در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات من و همرزمان پاسدارم حضور در دفاع مقدس در کنار ارتش و هوانیروز است. ما از سال 63 در کنار این عزیزان بوده و شاهد مجاهدت‌های آن‌ها در مقابل دشمن بعثی بوده‌ایم.

وی در ادامه با تشکر از امیر قربانی به دلیل برگزاری این همایش گفت: امروز روز وحدت و هم‌افزایی است و دلاوری‌ها و مجاهدت‌های هوانیروز ارتش بر کسی پوشیده نیست.

سردار رحمانی با اشاره به پای کار بودن هوانیروز گفت: همه می‌دانند که هر اتفاق و حادثه‌ای که در کشور رخ دهد، اولین یگانی که به سرعت حضور پیدا می‌کند هوانیروز است.

وی با اشاره به نقش آفرینی‌های هوانیروز در زمان صلح تاکید کرد: ماموریت‌های هوانیروز سپاه و ارتش بعد از دوران دفاع مقدس بیش از ماموریت‌های این یگان در زمان جنگ بوده است.

سردار رحمانی با اشاره به خدمات هوانیروز در امدادرسانی و کمک به مردم در حوادث طبیعی گفت: در سیل و زلزله و دیگر حوادث هوانیروز نقش اصلی را برعهده دارد.

وی عدم شناخت توانایی‌های هوانیروز در دستگاه‌های مختلف را موجب بروز برخی مشکلات دانست و گفت: افراد متخصص در ستاد مدیریت بحران و حوادث باید حضور داشته باشند تا بتوان بهتر از قابلیت‌های هوانیروز در زمان‌های بحرانی استفاده کرد.

فرمانده هوانیروز سپاه در پایان گفت: هوانیروز سپاه از سال 60 و در عملیات خیبر کم کم شکل گرفت و بعد از آن در قالب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار خود ادامه داد و عملاً از سال 95 با فرمان فرماندهی معظم کل قوا هوانیروز سپاه به طور رسمی تشکیل شد.

سردار رحمانی ادامه داد: کمیسیون‌های مشترک و مختلفی در هوانیروز سپاه و ارتش شکل گرفته و هدف ما از تشکیل این کمیسیون‌ها ارتقاء سطح هماهنگی‌ها و آمادگی‌ها بین هوانیروز ارتش و سپاه است.

وی در ادامه به تهدیدات و تحریم‌های دشمن اشاره کرد و گفت: با وحدت و همدلی و با استفاده از تجارب در طراحی و ساخت تجهیزات می‌توان در مقابل دشمن ایستاد.

فرمانده هوانیروز سپاه در پایان عنوان کرد: امروز بحمدالله توانمندی‌های بسیاری در هوانیروز سپاه و ارتش وجود دارد که می‌توان با هم‌افزایی بهره بیشتری از آن ببریم. البته ما امروز نیز در عملیات‌های مختلف هماهنگ و همزمان عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار