آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:

«فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است/ آمریکا در پی دیکتاتوری در مذاکره با ایران است

خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما «فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.
کد خبر: ۳۰۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ - 22August 2018

«فساد سیستماتیک» در ایران دروغ است/ آمریکا در پی دیکتاتوری در مذاکره با ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران را «هیولا» خواند و اظهار داشت:‌ آمریکا می‌داند در صورت جنگ با ایران، هزینه فقط شامل خودش نمی‌شود بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

خاتمی با تصریح بر اینکه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند.

وی ادامه داد: همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم.

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید.

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما ـ ایران ـ آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر خواسته ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به موضوع مبارزه با فساد وی نامه‌های امیر مومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی (ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار داشت: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، عنوان کرد: هرچند در شرایط کنونی دشواری‌های بسیاری داریم اما باید بدانیم  پیامبر (ص) هم در دوران خود با چنین مسائلی در زمان خود به نوعی مواجه بودند و لازم است که رویکرد ایشان با این مسائل سرمشق ما باشد.

خاتمی گفت: ایشان  هیچ‌گاه از مشکلات با واژه «بحران» یا «طوفان بحران» یاد نمی‌کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند، اما پیامبر (ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند و همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد و ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند.

خطیب نماز عید قربان گفت: همچنین پیامبر (ص) در هنگام هجوم دشمن بر وحدت تاکید داشتند. زیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز اظهار داشت: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد.

در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

خاتمی در ادامه با اشاره به روز دولت گفت نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند؛ همچنین عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است.

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با اشاره به اینکه مردم «مخدوم» و مسئولان «خادم» هستند، گفت: رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها