نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

پیروزی در این شرایط نیازمند ایستادگی است/حرکت در مسیر دشمن خیانت به کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: الان که مشخص است دشمن چه چیزی می‌خواهد حرکت در میدان و مسیر دشمنان خیانت به ملت و کشور است و باید در محضر خداوند پاسخ دهیم.
کد خبر: ۳۰۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ - 22August 2018

پیروزی در این شرایط نیازمند ایستادگی است/حرکت در مسیر دشمن خیانت به کشور استبه گزارش دفاع پرس از سنندج، آیت‌الله سید محمد حسینی‌ شاهرودی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اظهار کرد: عید قربان عید تقوی است و با قربانی کردن خواسته‌های نفسانی و گذشتن از آنچه غیر خدا است به خدا می‌رسد.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: اگر انسان از خواسته‌های نفسانی خود گذر کند به تقوی می‌رسد و لباس زینت تقوی را به تن خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: عید قربان، عید آزمایش است و انسان‌ها دائماً در حال امتحان دادن است و چون دنیا محلی برای آزمایش انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان‌ها نباید از خدا بخواهند که مورد امتحان قرار نگیرند، گفت: انسان باید از خدا بخواهد در امتحانات سربلند و پیروز شوند.

حسینی‌شاهرودی افزود: امتحاناتی که خداوند از انسان‌ها می‌گیرد در حد اولیا و انبیا الهی نیست، چرا که امتحانات اولیاء بسیار سخت و در توان انسان عادی نیست.

وی گفت: به قربانگاه بردن حضرت اسماعیل توسط حضرت ابراهیم و قبول این امتحان از سوی اسماعیل(ع) واقعا امتحان بزرگی بود که از عهده هر کسی بر نمی‌آمد اما اینها آزمایش‌های بزرگی بود که حضرت ابراهیم پیروزمندانه از آن بیرون آمد.

حسینی‌شاهرودی در ادامه با اشاره به اینکه هرکدام از مراحل بجا آوردن حج آزمایش و پیام‌های زیادی دارد، گفت: قربانی کردن، رجم شیطان، رمل جمرات و غیره هرکدام به نوعی انسان را به مسیر تقوای الهی نزدیک می‌کند.

وی اظهار داشت: انسان‌ها در طول حیات هر کدام به وسایل خاصی از جمله پول، مقام و غیره امتحان می‌شوند و باید سعی کنیم با الگوگیری از پیامبران و اولیای الهی از این آزمایشات بیرون بیایم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه برخی‌ها در این میدان امتحانات به خاطر منافع دنیوی رد می‌شوند، گفت: در این میدان امتحانات برخی‌ها آنقدر پست هستند که بخاطر منافع خود در میدان آزمایش شکست و همراه شیطان و نیات دشمنان می‌شوند.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت امروز برخی‌ها با احتکار، دزدی و غیره عرصه دشمنی دشمنان را بر مردم سخت و سخت‌تر می‌کنند، شکست‌خورده میدان آزمایش و امتحان الهی هستند.

وی اضافه کرد: برخی از مسؤولینی که مقام و جایگاهی به دست آوردند این هم آزمایشی است که خداوند در مسیر آنها قرار داده و فردای قیامت باید در مورد اینکه تا چه حد از این ظرفیت برای خدمت به مردم بهره گرفته‌اند باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه باید از این فرصت‌ها استفاده کنند، گفت: متاسفانه گاهی از این فرصت‌ها برای تضعیف و فشار آوردن به جامعه استفاده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: الان که مشخص است دشمن چه چیزی می‌خواهد حرکت در میدان و مسیر دشمنان خیانت به ملت و کشور است و باید در محضر خداوند پاسخ دهیم.

وی اذعان داشت: اگر امروز با امنیت در صفوف متحد نماز عید ایستاده‌ایم به برکت خون کسانی است که در برابر دشمنان از بزرگترین داشته‌هایشان گذشتند و خونشان را فدا کردند، الان نیز عرصه جنگ با دشمنان است، اگر در مقابل آمریکا و ابرقدرت‌ها نایستیم شکست می‌خوریم چراکه هرچه در برابر آنها کوتاه بیایم خواسته‌ها بیشتری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید بستر را برای ازدواج جوانان فراهم سازند تا جامعه ما به خاطر مسائل شهوانی دچار مشکل و آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه باید در برابر آسیب‌های اجتماعی با راه‌کارهای مناسب مقابله کنیم، گفت: رسالت مسؤولان در شرایط امروز که با هجمه‌های جدی از سوی دشمنان مواجه هستیم بسیار سخت‌تر از گذشته است.

حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: اگر انسان تقوی داشته باشد کارها با معیار خدایی جلو خواهد رفت و در این صورت خداوند همواره پشتیبان انسان در هر شرایطی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر کارها به نتیجه برسد یا نه غمی ندارد، گفت: اگر زندگی انسان مزین به تقوی باشد راحت زندگی خواهد کرد بر همین اساس است که خداوند همواره به تقوا تاکید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: انسان‌های متقی با دشمنان نمی‌روند و در برابر دشمنان جهاد کبیر می‌کند و این افراد توجه به دین الهی دارند و به خدا باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان موجب تقوی می‌شود، گفت: خداوند همواره انسان را به توجه به تقوای الهی تاکید و در آیات متعدد قرآن توجه می‌دهد.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: ایران اسلامی قبل از انقلاب شرایط امروزی آل صعود را داشت که هم حق توحش از ما می‌گرفتند و پول و ثروت ایران را دشمنان به راحتی به یغما می‌بردند.

وی افزود: الان به برکت نظام مقدس اسلامی به جایگاهی رسیده‌ایم که به عنوان یکی از قدرت‌های جهانی به ما نگاه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی که ایران در داخل و خارج از کشور داشته قابل تصور برای دشمنان نبود ولی امروز ایران جزء قدرتمندترین کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه قدرت جهانی ایران امروز برای دشمنان هم کاملا قابل فهم است، گفت: حتی دشمنان ایران تنها راه مانایی خود را همراه شدن و زیر چتر حمایت رفتن ایران می‌دانند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: شرایط تحریم‌های دشمنان برای ملت ایران چیز تازه‌ای نیست اما تمام این توطئه‌ها را به برکت لطف الهی و در میدان بودن مردم و راهنمایی‌های رهبری پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه به واسطه همین تحریم‌ها که دشمنان از آن به عنوان تحریم‌های فلج کننده نام می‌بردند الان در بسیاری از مسائل به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: نباید از این سر و صداهای دشمنان که 40 سال است به انواع مختلف وجود داشته نترسیم و در کنار هم با توطئه‌های آنان مقابله کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها