پایگاه مترو:

اقدامات بن سلمان سرابی بیش نیست/ سرکوب‎های آل سعود افزایش یافته است

پایگاه «مترو» در گزارشی به حوادث اخیر در عربستان و سرکوب گسترده فعالان حقوق بشری در این کشور پرداخت و نوشت که آنچه اقدامات اصلاحی «محمد بن سلمان» خوانده می‎شود، سرابی بیش نیست.
کد خبر: ۳۰۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 26August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پایگاه «مترو» در گزارشی به نقل از دفتر عفو بین‌الملل مستقر در انگلیس به حوادث اخیر در عربستان و سرکوب گسترده فعالان حقوق بشری در این کشور پرداخته و می‎نویسد که اقدامات «محمد بن سلمان» سرابی بیش نیست و فعالان حقوق زنان در این کشور هدف قرار گرفته‌اند.

نگارنده در این یادداشت می‌نویسد: تنها چند ماه پیش از این بود که برای «محمد بن سلمان»، شاهزاده سعودی در انگلیس فرش قرمز پهن کردند و به ما گفته شد او یک جوان پویاست که در دوران مدیریتش تحولات بسیار بزرگی را شاهد خواهیم بود.

در ادامه این یادداشت آمده است: نخست و مهمتر از همه گفته شد که محمد بن سلمان قصد مدرن‌سازی اقتصاد عربستان سعودی را دارد، اما چگونه؟ به ما گفته شد که زنان عربستانی از این پس نقش بزرگ‌تری را در این کشور ایفا خواهند کرد و به عنوان یک نمونه برجسته در این زمینه ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان لغو شد.

مترو در بخش دیگری می‌افزاید: سیاستمداران حامی عربستان در کشور‌های مختلف شروع به ستایش محمد بن سلمان کردند؛ مانند «بوریس جانسون، وزیر خارجه پیشین انگلیس به این تمجید‌ها پیوسته و از ما درخواست می‌کرد تا این موضوع را درک کنیم و از آن حمایت کنیم.

این یادداشت می‎گوید: در حال حاضر زنان عربستانی بدون ترس از بازداشت می‌توانند رانندگی کنند، اما این تنها تغییری است که برای زنان در این کشور روی داده و محمد بن سلمان اساسا برای بسیاری از مشکلات زنان تغییری ایجاد نکرده است.

طی ماه‌های اخیر ده‌ها فعال حقوقی در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند، از بازداشت نخستین معترضان به این اقدامات محمد بن سلمان تاکنون ۱۰۰ روز گذشته، اما هیچ کدام از این افراد تفهیم اتهام نشده‌اند و هر چند در رسانه‌های عربستان به طور «خائنانه» از آنان به عنوان «خائن» یاد می‌شود.

مترو در پایان به نقل از عفو بین‌الملل می‌نویسد: ما به شدت نگران هستیم که این افراد در دادگاه ضد تروریسم عربستان محاکمه و به دلیل اعتراضات مسالمت‌آمیز خود به حبس‌هایی تا ۲۰ سال محکوم شوند.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها