استاندار مازندران:

فرهنگ علوی الگویی برای کاهش آسیب ها و رشد فرهنگی است

استاندار مازندران گفت: فرهنگ علوی، الگویی است که کاهش آسیب ها، رشد فرهنگی و بهبود زندگی ما را در ابعاد مختلف فراهم می کند.
کد خبر: ۳۰۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ - 27August 2018
فرهنگ علوی الگویی برای کاهش آسیب ها و رشد فرهنگی استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «محمد اسلامی» استاندار مازندران در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با تبریک دهه امامت و ولایت و با اشاره به اینکه فرهنگ علوی و رضوی باید در ذهن، فکر و رفتار ما تجلی یابد، اظهار داشت: مشکلات ما متاثر از فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ماست و هر چقدر بتوانیم به فرهنگ اصیل خود بازگردیم و به آن مقید باشیم به سرمنزل سعادت می رسیم.
 
اسلامی عنوان کرد: فرهنگ علوی، الگویی است که کاهش آسیب ها، رشد فرهنگی و بهبود زندگی ما را در ابعاد مختلف فراهم می کند.
 
استاندار مازندران، با بیان اینکه الگویی که در زندگی انتخاب می کنیم اگر از سیره علوی و رضوی تبعیت نکند، ما را به سمت سعادت رهنمون نخواهد کرد، گفت: الگو و سبک زندگی ریشه در نهاد فکری ما دارد که از مکتب فکری اسلام نشأت گرفته است و می تواند ما را در مسیری قرار دهد که به صورت مستمر موجب شکوفایی شود.
 
وی با اشاره به اینکه کتاب ما را با مفاهیم، آشنا و باور ما را تنظیم و رفتار ما را هدایت می کند و ما را در مسیر سعادت قرار می دهد، خاطر نشان کرد: فرهنگ علوی و رضوی و ترویج کتابخوانی، آسیب پذیری جامعه ما را در برابر القائات و تهاجمات فرهنگی که از سوی دشمنان صورت می گیرد، کاهش خواهد داد.

اسلامی با عنوان اینکه نسل آینده بیش از گفتار، تحت تاثیر رفتار ما قرار خواهد داشت، افزود: باید باور دینی و اندیشه علوی و رضوی در رفتار ما تجلی پیدا کند.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه ثبت نام 81 هزار مخاطب در جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران، نشانه رشد کتاب و کتابخوانی در جامعه ماست، یادآور شد: زمینه رشد و گسترش کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ابزار فرهنگی مصونیت آور باید بیش از پیش فراهم شود.
 
در این مراسم از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مازندران با اهداء لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار