محسن رضایی:

ایران راهکار‌های مهمی برای مقابله با تحریم‌ها دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ایران راهکار‌های مهمی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غربی‌ها دارد، گفت: اگر بازار‌های بین‌المللی را به روی ایران ببندند، باید از ظرفیت بازار داخلی استفاده کنیم و از ظرفیت به صحنه آوردن مردم استفاده شود.
کد خبر: ۳۰۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ - 28August 2018

ایران راهکار‌های مهمی برای مقابله با تحریم‌ها دارد/ ضرورت استفاده از ظرفیت بازارهای داخلیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته (دوشنبه) در آیین پایانی بیست و یکمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها که در «چغاخور» استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط جدید، آمریکایی‌ها قصد زورگویی علیه ملت ایران را دارند، اما مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌های آنان ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: شرایطی که در کشور وجود دارد، نیازمند یک قیام و عزم ملی علیه زورگویی غیرقانونی و فشار‌های اقتصادی آمریکاست و این نخستین‌بار نیست که مردم ایران با زورگویی‌های آمریکا مواجه می‌شوند و دست و پنجه نرم می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی قدرت‌هایی که دست نامشروع آن‌ها از منابع ملی این کشور کوتاه شده بود، در طول ۴۰ سال اخیر همواره علیه ملت ایران توطئه به راه انداخته‌اند.

رضایی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت ۲ سال از سوی منافقین، کشور را ترور و آشوب و شورش فراگرفت، اما مردم به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن در بار دوم به پنج استان ایران حمله کرد و هشت سال علیه ملت ایران جنگ به راه انداخت، اما مردم دوباره به صحنه آمدند و هر پنج استان آزاد شد.

به گفته رضایی، این سومین‌بار است که آمریکا از طریق جنگ اقتصادی به مصاف ملت ایران آماده است و تصور آمریکایی‌ها این است که از طریق نظامی‌گری نمی‌توانند وارد ایران شوند، پس باید تحریم اقتصادی علیه ملت ایجاد کنند.

وی افزود: آن‌ها تصور می‌کنند که ملت ایران از نظر اقتصادی ضعیف و آمریکا قوی است، به همین دلیل به جنگ اقتصادی روی آورده و فشار اقتصادی به ایران می‌آورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آمریکایی‌ها از محاصره اقتصادی و تجاری دشمنی خود را آغاز کرده‌اند، تأکید کرد: دشمن می‌خواهد فشار‌های اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد، اما ملت ایران در همه دوره‌ها در برابر توطئه‌های آمریکایی ایستاده‌اند.

وی گفت: بزرگترین مشکل آمریکا و غربی‌ها این است که ملت ایران را نشناخته‌اند و آن‌ها نمی‌دانند چگونه یک مادر از دیار چهارمحال و بختیاری، سه فرزند و سه برادر خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است.

سرلشکر رضایی، با بیان این‌که دشمن نمی‌تواند این ملت را محاصره کند و می‌داند که نمی‌توانند با این ملت جنگ کند، افزود: کشور‌های غربی گمان می‌کنند که با افکار مادی‌گرایانه خود می‌توانند ملت ایران را محاصره کنند و از پای درآورند و همین محاسبات اشتباه را در مسائل امنیتی از جمله تشویق «صدام» برای جنگ علیه ایران و شورش‌گری منافقین نیز داشتند.

رضایی بیان داشت: با اطلاعات دقیق اعلام می‌کنم که اگر پیشرفت‌های اقتصادی کشور بیشتر از مسائل دفاعی نباشد، کمتر نیست و کارآفرین‌های زیادی در کشور هستند که اگر میدان به آن‌ها داده شود، در همه حوزه‌ها نقش‌آفرین خواهند بود.

وی با بیان این‌که ایران راهکار‌های مهمی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غربی‌ها دارد، افزود: اگر بازار‌های بین‌المللی را به روی ایران ببندند، باید از ظرفیت بازار داخلی استفاده کنیم و از ظرفیت به صحنه آوردن مردم استفاده شود.

به گفته رضایی، ایران با ۱۵ کشور هم‌مرز است و هیچ کشوری نمی‌تواند این تجارت منطقه‌ای ایران را محدود کنند و تجارت داخلی نیز می‌تواند تجارت بین‌المللی را پوشش دهد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک در کشور‌های مختلف نیز وجود دارد که اعلام کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غربی‌ها را اجرا نخواهند کرد و پیشنهاد اخیر اروپایی‌ها نیز این بود که بانک‌های بزرگ نمی‌توانند تحریم‌ها را اجرا نکنند، ولی بانک‌های کوچک و بنگاه‌های دیگر در زمینه داد و ستد با ایران مشکلی ندارند.

رضایی افزود: نقدینگی بزرگی دست مردم ایران است، که می‌توان این نقدینگی را با امید به اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری به سمت شکوفایی اقتصادی هدایت کرد.

وی تصریح کرد: با یک قیام «ما می‌توانیم» و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی، می‌توان در برابر توطئه اقتصادی دشمن ایستاد و به همه تحریم‌ها غلبه کرد.

به گفته رضایی، صدا و سیما وظیقه بسیار سنگینی دارد؛ چرا که کشور نیازمند تقویت روحیه امید است و باید با تمام توان رسانه‌ای در برابر جنگ روانی دشمن ایستاد و شایعات دشمن را خثنی کرد و برای یک جهاد بزرگ اقتصادی مردم را فراخواند.

رضایی افزود: یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها، نشان دادن خدمات نظام جمهوری اسلامی است و رسانه موانع موجود در برابر توسعه و دست‌های پشت پرده را به مردم نشان دهد.

به گفته وی، مردم چهارمحال و بختیاری مردمی آزاده‌ای هستند که با پرچم «لااله‌الا‌لله» در دوره مشروطه در برابر استبداد ایستادند و در تاریخ همواره نقش‌آفرین بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار