در مراسم معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

سازمان تبلیغات مخاطب‌گزینی کند/ امر تبلیغ برای عامه مردم را باید به علمای بلاد سپرد

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ صرفاً وظیفه روحانیون نیست، گرچه سازمان باید در این امر رشد کند، اما باید همه امت خود را مبلغ این مکتب بدانند.
کد خبر: ۳۰۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 28August 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی و حجت‌الاسلام محمد قمی در سمت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: 17 سال استقرار در یک نقطه نشانه موفقیت و صبوری و پشتکار یک مدیر است. به آقای خاموشی عرض می‌کنیم که خدا را سپاسگزار باشند که یک دوره طولانی را توفیق خدمت به فرهنگ کشور داشته اند.

سازمان تبلیغات در تبلیغ خود مخاطب‌گزینی کند

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به سابقه تحصیلی رییس جدید سازمان تبلیغات گفت: حجت‌الاسلام قمی هم از فضل حوزوی عالی برخوردارند و شاگردی اساتید به نامی را طی کرده اند. امیدواریم با حسن انتخاب رهبر انقلاب، ضمن تداوم مدیریت های گذشته این مسیر تکامل یابد.

وی با اشاره به لزوم داشتن تئوری در کارها افزود: سازمان تبلیغات یک مبلغ بزرگ است و باید بر اساس یک نظریه پشتیبان عمل کند. لذا ما باید یک تئوری تبلیغ داشته باشیم. انتظار می رود سازمان تبلیغات کار خود را بر اساس یک تئوری معین پی بگیرد و لازمه پذیرش تئوری آن است که سازمان بر اساس ارکان آن تئوری شکل بگیرد و سازماندهی شود. ما باید مخاطب گزینی کنیم و بر همان متمرکز شویم. امر تبلیغ برای عامه مردم را باید به علمای بلاد سپرد.

روحانیون در قبال شبهات جوانان مسوولند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در این مراسم از انتصاب اعضای هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی با حکم رهبر انقلاب خبر داد.

سازمان تبلیغات مخاطب‌گزینی کند/ همه خود را مبلغ مکتب بدانند

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تبلیغات اسلامی با قرائت حکم مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام‌والمسلمین قمی، حکم رهبر انقلاب مبنی بر انتصاب هیئت امنای تبلیغات اسلامی را نیز قرائت کرد.

بر اساس این حکم حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، محمد قمی، احمد واعظی، محمدحسین روحانی نژاد و محمدرضا فلاح بر اساس ماده هشت و ۹ اساسنامه سازمان تبلیغات به عنوان اعضای هیئت امنای آن سازمان منصوب شدند.

حجت الاسلام گلپایگانی در ادامه خطاب به مسئولین سازمان تبلیغات گفت: شما دو جور مخاطب دارید؛ یک دسته سالخورده ها هستند که دوران کهنسالی یا میان سالی را طی می کنند که خطر چندانی این دسته را تهدید نمی کند. دسته دوم مخاطبین شما نسل پرشور جوان است که سرمایه آینده کشور هستند و شبیه خون فرهنگی آنها را تهدید می کند. شبهه وقتی در ذهن جوان شکل گرفت، به سادگی از ذهن آن پاک نمی شود و روحانیون در این مسئله مسئولیت بیشتری دارند. بنابراین برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد. احکام اسلام هم همینگونه بوده است. صرف آشنایی جوانان با مسجد و هیئت های مذهبی کافی نیست و نباید توقع داشت طی یک شب سلمان شوند. باید پله پله آنها را به اسلام دعوت کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: یکی از برنامه هایی که باید در دستور کار سازمان تبلیغات باشد، این است که حب اهل بیت را تبلیغ کند. امروز محبت اهل بیت در جوامع اسلامی وجود دارد و بیشتر باید آنها را تزریق کرد. جوانان را با اهل بیت بیشتر آشنا بکنید.

سازمان تبلیغات اسلامی نهادی تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس اسبق سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم گفت: از رهبر انقلاب متشکرم که این مسوولیت را در طی این سالها به من محول کردند. خیلی از بخش های کشور با سازمان تبلیغات اشتراک وظیفه دارند و نظام بودجه ریزی بسیار سخت است ولی من هیچگاه از کار خسته نشدم. باید سعی کنیم واژگانی که رهبر انقلاب در حکم بنده ذکر و به بنده محول کردند را پیگیری کنیم. من فرمان رهبر انقلاب را حجت شرعی می دانم.

سازمان تبلیغات مخاطب‌گزینی کند/ همه خود را مبلغ مکتب بدانند

وی با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمانی را تحویل می گیرد که مجموعه ای انقلابی و ولایی و دارای بینش بالایی است. ما در حوزه هنری خط تراز هنر را تعریف کردیم. انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی را در این حوزه پیگیری کردیم. در تبیان کاربر ملی، شبکه ملی و محتوای ملی را مورد توجه قرار دادیم. با آموزش و پرورش هماهنگ شدیم تا برای مخاطب نسل جوان تدبیر کنیم. همچنین بسط حرکت قرآنی در سراسر کشور مورد نظر بوده است. با تعامل مثبت با حوزه، تحقق 100 هزار تبلیغ در موسمی مانند محرم قابل تحقق است. امروز این عدد ۵۰ هزار تبلیغ است.

وی افزود: مردم، خودشان دین و انقلاب را حفظ می کنند و باید مردم را پاس داشت و سازمان تبلیغات باید این مسیر را حفظ کند. من از همه مراکز و همکاران خودم ممنون هستم و از کاستی ها عذرخواهی می کنم.

همه امت باید خود را مبلغ دین بدانند

حجت الاسلام قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دیدگاه امام (ره) در اول انقلاب باعث ایجاد نهادهایی شد که پیش رونده باشند. تکلیف ما ابلاغ است به جامعه ای که اساساً انقلابی است. اگر جامعه غباری گرفته عرضه اسلام ناب این جامعه را مستحکم می کند.

رییس سازمان تبلیغات افزود: انقلاب ما در آستانه یک جهش بزرگ است و یک مخاطره دشوار پیش رو داریم البته افق‌های روشنی پیش رو است که یکی از آنها نابودی اسرائیل است. اسلام ناب باید به دقیق ترین شکل عرضه شود. دریافت بنده این است که یک عزم ملی توسط همه سازمان‌ها و نهادها لازم است که اسلام ناب تبیین شود.

سازمان تبلیغات مخاطب‌گزینی کند/ همه خود را مبلغ مکتب بدانند

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ صرفاً وظیفه روحانیون نیست، گرچه سازمان باید در این امر رشد کند، اما باید همه امت خود را مبلغ این مکتب بدانند. باید بین تبلیغ سنتی و مدرن یک هم افزایی ایجاد کرد. تبلیغ شأن امامت است و امروز تبلیغ مهجور شده است که خود آن به تبلیغ نیاز دارد. ما به یک مواصلت بین مومنین محتاجیم تا این مسیر را طی کنیم.

در پایان این مراسم حجت الاسلام قمی، انگشتری را به حجت‌الاسلام خاموشی اهدا کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها