برگزاری سومین جشنواره رسانه‌های علوی ویژه تولیدات دیجیتال

سومین جشنواره رسانه‌های علوی ویژه تولیدات دیجیتال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ - 29August 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به‌مناسبت عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت سومین جشنواره رسانه‌های علوی - ویژه تولیدات دیجیتال برگزار می‌شود.

این جشنواره که اولین دوره آن در سال 1389 و دومین دوره آن در سال 1394 برگزار شده، محلی برای گردهم‌آیی و هم اندیشی و همچنین ارائه تولیدات جدید فعالان و تولیدکنندگان دیجیتال خواهد بود.

ابوالقاسم حبیبی دبیر جشنواه رسانه‌های علوی با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار داشت: پیرو 2 جشنواره گذشته و فعال شدن دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌های علوی ویژه تولیدات دیجیتال در سال 1395، هم‌اکنون زیرساخت‌های عرضه تولیدات نرم‌افزاری با موضوع غدیر و امامت و ولایت در وب سایت دبیرخانه دائمی در طول سال توسط تولیدکنندگان و فعالان حوزه فضای مجازی فراهم شده است.

حبیبی افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها محلی است برای معرفی آثار و محصولات جدید و همچنین ارزیابی نرم‌افزارها و محتواهای تولید شده توسط داوران و عموم جامعه. همچنین صحنه رقابتی سازنده و مفید ایجاد خواهد شد که باعث غنا و تقویت آثار تولید شده خواد می‌شود.

وی افزود: این نوع جشنواره‌ها زمینه‌ای برای شناخت تولیدات و تولیدکنندگان برتر و حمایت از آنها خواهد بود. آثار در این جشنواره به 2 شیوه توسط داوران و کارشناسان رسمی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با آرای مردمی داوری خواهند شد. هر بخش از جشنواره پنج اثر برگزیده خواهد داشت که چهار اثر توسط داوران و یک اثر توسط مردم به عنوان اثر برگزیده منتخب مردمی می‌شود.

دبیر جشنواره رسانه‌های علوی گفت: در برگزاری 2 جشنواره قبلی تجربه خوبی داشتیم و تا حدودی توانستیم تولیدکنندگان و فعالان علوی را در فضای مجازی شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنیم. امیدوارم با حضور فعال تولیدکنندگان نرم افزارهای علوی و فعالان و پژوهشگران، ایده‌پردازان و دانش پژوهان در حوزه غدیر و امامت و ولایت در این جشنواره زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی بیشتر بین فعالان این حوزه فراهم شود.

حبیبی در پایان افزود: با توجه به اهمیت و نقش اصولی و مبنایی و راهبردی موضوع امامت و ولایت و تجلی آن امروز، تحت عنوان «ولایت فقیه» در نظام مقدم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و از طرفی نقش بسیار موثر و نقش‌آفرین فضای مجازی در زندگی روزمره آحاد مختلف اجتماعی در ایران، جهان اسلام و سراسر دنیا، جا دارد تمامی اهل فن و هنر در موضوع غدیر و امامت و ولایت اعم از علما، دانشمندان و تولید کنندگان هنری و هر آنکس که دل در گرو محب امیرالمومنین علی (ع) و انقلاب اسلامی دارد، داشته‌های خود را به شیوه‌های مختلف دیداری، شنیداری و نوشتاری و دیجیتال در قالب این جشنواره ارائه و فراگیر نماید تا به دست تعداد بیشتری از علاقه‌مندان و شیفتگان علوی و حقیقت جویان رسانده شود.

دبیر این جشنواره در پایان گفت: سومین جشنواره رسانه‌های علوی با حمایت و پشتیبانی مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی غدیر، سازمان صدا و سیما همانند 2 جشنواره قبلی و همکاری صمیمانه مجتمع دیجیتال اداره کل ارشاد اصفهان در این جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار