اولین اردوی تخصصی «آفتابگردان‌ها»

آفتابگردان‌ها، عنوان دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی است که هر ساله به همت موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود و شاعران جوان از نقاط مختلف کشور، بعد از ارزیابی اشعارشان، در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 29August 2018

اولین اردوی تخصصی «آفتابگردان‌ها»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «آفتابگردان‌ها»، عنوان دوره‌های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی است که هر ساله به همت موسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود و شاعران جوان از نقاط مختلف کشور، بعد از ارزیابی اشعارشان، در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

موسسه شهرستان ادب، هفت سال است که موفق به برگزاری منظم دوره‌های آفتابگردان‌ها شده است و در طی این سال‌ها بیش از 700 شاعر از بانوان و آقایان شاعر، عضو این دوره‌ها شده‌اند. حال در تابستان 1397 و به ابتکار دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، اولین اردوی تخصصی شعر هیئت برای آفتابگردان‌ها تدارک دیده شده است. این اردو به مدت چهار روز و از روز گذشته (سه‌شنبه ششم شهریور‌) الی روز جمعه 9 شهریور ماه در مشهد برگزار شده است. در این اردو، تعداد 150 شاعر بانو و آقا که به صورت تخصصی در عرصه شعر مرثیه فعالیت دارند، شرکت کرده‌اند.

در این اردو که در محل اردوگاه شهدای مدافع حرم شهر مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار شده است، برنامه‌هایی، چون کارگاه‌ها و میزگرد‌های تخصصی شعر هیئت، شناخت شعر شیعی، آشنایی با موسیقی شعر هیئت، شناخت سیره اهل بیت (ع) برای شاعران جوان و نخبه عرصه شعر مرثیه درنظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، در نخستین اردوی تخصصی شعر هیئت، اساتید، شاعران و مداحان شناخته شده‌ی کشوری نیز در برنامه‌های مختلف در کنار شاعران جوان حضور دارند که از جمله آن می‌توان به اساتید و مداحانی چون، حجت الاسلام گنابادی‌نژاد، سید مهدی حسینی، حاج جواد حیدری، حسن بیاتانی، علی محمد مودب، اکبر شیخی، دکتر میثم مطیعی، حاج سید رضا موید، محمود اکبرزاده، محسن رضوانی، محمد صمیمی، وحید جلیلی، محمد مهدی سیار، محمدرضا یعقوبی، میلاد عرفان پور، و سعید حدادیان اشاره کرد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار