گزارش بازتاب انتشار عکس‌ قاسم سلیمانی ؛

خبرگزاری فرانسه: سلیمانی در نزدیکی میدان نبرد با داعش بوده است/ کردها می توانند به سلیمانی اعتماد کنند+لینک بازتاب ها

انتشار عکس سردار حاج قاسم سلیمانی این بار در میان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق بازتاب بسیار گسترده‌ای در میان رسانه‌ها و بویژه شکبه‌های اجتماعی داشت.
کد خبر: ۳۰۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰ - 09October 2014

خبرگزاری فرانسه: سلیمانی در نزدیکی میدان نبرد با داعش بوده است/ کردها می توانند به سلیمانی اعتماد کنند+لینک بازتاب ها

به گزارش دفاع پرس، انتشار عکسی منتسب به سردار حاج قاسم سلیمانی فعالترین، محرمانهترین و قدرتمندترین فرمانده در منطقه خاورمیانه این بار در میان نیروهای پیشمرگه کردستان عراق بازتاب بسیار گستردهای در میان رسانهها و بویژه شکبههای اجتماعی داشت.

هر چند به ندرت اتفاق میافتد که عکسی از فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شود، اما به دلیل افسانههای زیادی که درباره ویژگیهایی فرماندهی و شخصیتی وی شکل گرفته هرگونه خبر و تصویری از قاسم سلیمانی بازتاب زیادی در رسانهها و بویژه شبکههای اجتماعی بازتاب پیدا میکند. این عکس برای اولین بار توسط یک سایت داخلی منتشر شد اما خیلی زود در فضای مجازی بویژه در شبکه اجتماعی تویتر چرخید.

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد، «تلویزیون ایران روز دوشنبه یک عکس کمیاب از فرمانده نیروهای ویژه قدس را در عراق منتشر کرد که به صورت گستردهای در اینترنت پخش شد تا به راز و رمز یکی از قدرتمندرین مردان منطقه اشارهای کرده باشد... با لبخندی بر لب و موهای جوگندمی که در کنار مبارزان پیشمرگه کرد ایستاده است، قاسم سلیمانی به راحتی قابل شناسایی است... اما این سایت مشخص نکرده است که این عکس کجا گرفته شده است»

این خبرگزاری در ادامه مینویسد؛ «ایران در ابتدا منکر این بود که سلیمانی در عراق حضور داشت اما چندین عکس که در رسانههای رسمی ایران منتشر شده، ظاهرا حضور وی در نزدیکی نبرد علیه شبهنظامیان داعش را تایید میکند... به عنوان فرمانده سپاه قدس سلیمانی به ندرت در رسانههای ایران از سلیمانی نام برده میشود با این وجود او به عنوان یکی بانفوذ ترین نیروهای امنیتی در خاورمیانه معروف شده است.» این خبرگزاری در ادامه خاطر نشان میکند از زمانی که داعش در تابستان سال جاری به عراق حمله کرد ایران یک نقش کلیدی را در تلاش برای عقب راندن تروریستها در این کشور ایفا کرده است. 

پایگاه خبری باسنیوز (BasNews ) یک سایت محلی از اربیل عراق، گزارش داده عکس گرفته شده در شمال عراق و نزدیکی کرکوک گرفته شده است. بر اساس گزارش باسنیوز، قاسم سلیمانی همچنین با نیروهای پیشمرگه کردستان در خارماتوز، شهری واقع در شمال استان صلاح الدین عراق دیده شده است. این سایت در ادامه گزارش خود آورده است که از زمان حمله داعش گزارشهای زیادی منتشر شده است که نیروهای ایرانی در میدان نبرد حاضر بوده و علیه این گروه افراطی میجنگند.

اما در فضای تویتر انتشار این عکس در میان کاربران معمولی، روزنامهنگاران و کارشناسان منطقه بازتاب بسیار گستردهای داشت. برزو درگاهی خبرنگار فاینانشال تایمز از قاهره در صحفه تویتر خود نوشت: «محرمانه نیست: خبرگزاری رسمی ایران عکس واضحی از قاسم سلیمانی را با پیشمرگههای منتشر کرده است.» بعضی کاربران نظراتی جالبی درباره این تویت خبرنگار فاینشال تایمز مطرح کردهاند. یکی از آنها نوشته است از آنجای که هیچ کسی کاری برای کردها انجام نمیدهد، انها میتوانند به قاسم سلیمانی اعتماد کنند. آندراز کارتز خبرنگار تایمز نوشته است که  قاسم سلیمانی در این عکس کاملا با  اعتماد به نفس به نظر میرسد. در همین حال ماتیو رئید (Matthew Reed) کارشناس مسایل خاورمیانه و خبرنگار سیاست خارجی آمریکا در صحفه تویتر خود نوشت: «قاسم سلیمانی عمیقا در عراق حضور دارد و عملیاتها را در خطوط مقدم فرماندهی میکند در حالی که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس چنین بازیگر با استعدادی بر روی نیمکت خود ندارند. هیچی.»  ایلهان تانیر (ilhan tanir)  تحلیلگر و روزنامهنگار ترکیهای از آمریکا نیز در صحفه توئیتر خود نوشت: «قاسم سلیمانی، فرمانده قدس در شهر ترکمن  طوزخورماتو در کنار پیشمرگهها خوشحال است. دولت اقلیم کردستان از دست ترکیه عصبانی است.» وی در پاسخ لوورا لوزان خبرنگار المانیتور که پرسیده بود اقلیم کردستان عراق ایا به این دلیل از ترکیه عصبانی است که این کشور اجازه سقوط کوبانی داده؟ نوشته است: «من چیزی درباره کوبانی هنوز نشنیدهام. آنها هنوز از حزب عدالت و توسعه عصبانی هستند چرا که زمانی که دولت اقلیم کردستان تحت حملات داعش قرار داشت، ترکیه علاقهای برای کمک از خود نشان نداد.» Léon ElsjanofWipper تحلیلگر مسایل ژئوپلتیک که به صورت ویژه بر مسایل ایران متمرکز است در صحفه تویتر خود نوشت: فکر میکنید کردها به چه کسی متوسل خواهند شد وفتی که ائتلاف هیچ کاری نمیکند.ریدار ویسر (Reidar Visser) تاریخدان و تحلیلگر مسایل عراق نیز در صحفه تویتر خود نوشت که این عکس قاسم سلیمانی صحت عکس قبلی وی در آمرلی را تایید میکند. منظور این تحلیلگر از عکس قبلی اشاره به تصویری منتسب به قاسم سلیمانی است که یک ماه پیش، پس از شکست محاصره شهر آمرلی در فضای مجازی منتشر شد و همانند عکس اخیر بازتاب و واکنشهای زیادی را داشت.

اما عدهای دیگر از کاربران از ادبیات طنزگونه و کنایهامیز برای مطرح کردن نظر خود استفاده کردند. شاشنک جوشی (Shashank Joshi) دانشجوی دکتری در دانشگاه هارواد و محقق در موسسه روسی (The Royal United Services Institute)) در صحفه تویتر خود نوشت: «با این سرعت قاسم سلیمانی هفته بعد مهیمان برنامه X-Factor [یک برنامه تلویزونی در زمینه کشف استعدادهای خاص] خواهد بود.» در جواب این تویت جوشی کاربری دیگری نوشته است؛ « و هفته بعد وی کره شمالی و کره جنوبی را با یکدیگر متحد خواهد کرد.»  سئیرو سایتو(Serio Sito) روزنامهنگار و فعال تویتری نیز در صحفه تویتر خود نوشت: فرمانده سپاه قدس ایران در کنار مبارزان کرد ایستاده و اوباما در خواب است.» یک فعال دیگر نیز نوشت: «خیلی موثرتر از بمبهای آمریکا؛ نیروهای ایران بر روی زمین. سردار قاسم سلیمانی در کنار مبارزان پیشمرگه کردستان» یکی از جالبترین نظرات مطرح شده درباره عکس اخیر از فرمانده سپاه قدس توسط مرتضی حسین فعال و خبرنگار سرشناس مسلمان مطرح از لندن در صحفه تئویتر خود نوشت: «سال 2017: عکسی از پاسدار قاسم سلیمانی که در کاخ سفید گرفته شده در تویتر میچرخد.»

 

منبع:سراج 24

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجف
|
-
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
0
0
تا بترکه چشم حسودها و چشم بدخواهاش درآد. بفضل خدا و عنایت صاحبمون مهدی فاطمه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار