امیر سرتیپ «علیرضا الهامی»:

امن‌ترین فضای هوایی منطقه امروز متعلق به آسمان ایران است

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: یکی از برکات حضور مقتدرانه فرزندان ارتش در پدافند هوایی به اذعان مجامع تخصصی بین المللی آن است که امروز امن‌ترین فضای هوایی منطقه، متعلق به ایران است.
کد خبر: ۳۰۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ - 31August 2018

امن‌ترین فضای هوایی منطقه امروز متعلق به آسمان ایران استبه گزارش دفاع پرس از قم، امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» در آستانه دهم شهریور سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، این روز را گرامی داشت.

وی افزود: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، قرارگاه پدافند هوایی نقش بسیار حساسی پیدا کرد به طوری که پدافند هوایی ارتش در عملیات هایی چون بیت المقدس، فتح المبین، کربلای ۵ و والفجر ۸، طی ۴۵۰ عملیات ۲۴ هزار و ۸۰۰ حمله هوایی دشمن را خنثی کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء (ص) ارتش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب استقرار پدافند هوایی ارتش در سال ۸۷ را دستور دادند که این امر نشان از جایگاه و اهمیت پدافند هوایی برای دفاع از کشور است.

وی تصریح کرد: یکی از برکات حضور مقتدرانه فرزندان ارتش در پدافند هوایی به اذعان مجامع تخصصی بین المللی آن است که امروز امن‌ترین فضای هوایی منطقه، متعلق به ایران است.

الهامی ادامه داد: طراحی بومی سامانه‌های موشکی جدید و طراحی سامانه‌های راداری برای کشف انواع سرنشین و افزایش سایت‌های موشکی و اهداف پدافندی امروز ما را به جایی رسانده که می‌توانیم اعلام کنیم که هیچ راه نفوذی برای هیچ پرنده‌ای به آسمان عمومی کشور فراهم نیست.

وی گفت: وقتی دشمن با هدف قطع صادرات نفت ایران حملات پرحجمی را علیه کشور داشت پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع کرد و امروز با افتخار می‌گوییم حتی یک روز صادرات نفت ایران در طول دفاع مقدس متوقف نشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها