المعلم: روابط سوریه و ایران روابطی استراتژیک است

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با یک رسانه روسی روابط کشورش با ایران را روابطی استراتژیک توصیف کرد.
کد خبر: ۳۰۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ - 01September 2018

المعلم: روابط سوریه و ایران روابطی استراتژیک استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روسیاالیوم اظهار داشت: سوریه به دنبال درگیری با ترکیه نیست اما این کشور باید بفهمد که ادلب متعلق به سوریه است.

وی افزود: بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه بر اولویت آزادسازی ادلب چه از طریق آشتی‌ها و چه از طریق اقدام نظامی تاکید کرده است.

المعلم گفت: پس از دیدار بین سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی دمشق تغییری در مواضع عربستان ملاحظه کرده است و ما از این تغییر استقبال می‌کنیم.

وی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره برگزاری نشست‌های سری با هیئت‌های آمریکایی گفت: دولت کنونی آمریکا در خدمت منافع اسرائیل است و به توافق‌ها پایبند نیست.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در زمینه روابط سوریه و ایران با هیچ طرفی سازش نمی‌کنیم، زیرا این رابطه یک رابطه استراتژیک است.

وی گفت که دولت سوریه از بازگشت آوارگان و پناهندگان به مناطق اصلی خود استقبال می‌کند و بازگشت آنها به نفع بازسازی سوریه است.

وزیر خارجه سوریه درباره مسأله کردها گفت: آنها بخشی از بافت اجتماعی سوریه هستند و دولت سوریه آماده گفت‌وگو با آنها است اما دل بستن برخی از آنها به آمریکایی‌ها اشتباه است، زیرا آمریکایی‌ها مشهور هستند به تنها گذاشتن همپیمانانشان.

المعلم تاکید کرد: ما اجازه جدایی و فدرالیسم را نمی‌دهیم و اولویت ما گفت‌وگو و تفاهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها