مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

آموزش و پرورش بهترین بستر برای نهادینه کردن میل به جهاد و ایستادگی در جامعه است

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: اگر میل به جهاد و مقاومت به عنوان یک فرهنگ در اندیشه، باور و رفتار دانش آموزان در طول 12 سال تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش نهادینه شد، باعث می‌‌شود میل به جهاد و ایستادگی در تمامی مردم و مسئولین نهادینه شود و از بروز خسارت­‌های جبران‌­ناپذیر جلوگیری ­کند.
کد خبر: ۳۰۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ - 02September 2018

آموزش و پرورش بهترین بستر برای نهادینه کردن میل به جهاد و ایستادگی در جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، کارگاه آموزشی غنی‌­سازی کتب درسی با تکیه بر آموزه‌­های دفاع مقدس با حضور سرهنگ «احمد یارمحمدی» مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و مسئولین مقاطع تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، معاونین آموزشی مؤسسه امام حسین (ع) و مؤسسه مفتاح امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی برگزار شد.

سرهنگ یارمحمدی در این نشست اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه، آشنایی با ظرفیت­‌های آموزشی اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برای ورود به مباحث تربیتی و آموزشی دفاع مقدس و آشنایی با ظرفیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان به شمار می‌رود.

وی در ادامه بر بومی­ سازی فعالیت ­های استانی، مستند به تدابیر و اسناد بالادستی در حوزه تربیتی بر اساس مباحث دفاع مقدس تأکید کرد.

یارمحمدی سپس با اشاره به وجود ثروت عظیم فرهنگی در کشورمان ابراز داشت: میل به جهاد و ایستادگی در مقابل ظلم که یکی از آموزه‌های دینی است توان بازدارندگی ایجاد می‌کند. این میل باید تداوم داشته باشد و این تداوم در گرو عزم ملی و خردمندی سردمداران کشور است. اگر این امر محقق شود، بازتولید قدرت و ثروت فرهنگی را که باعث جلوگیری از ذلت و هزیمت معنوی خواهد شد به همراه خواهد داشت.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: آموزش و پرورش بهترین بستر برای نهادینه کردن میل به جهاد و ایستادگی است. اگر این فرهنگ در اندیشه، باور و رفتار دانش آموزان در طول 12 سال تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه توسط آموزش و پرورش نهادینه شد باعث می­‌شود میل به جهاد و ایستادگی در تمامی مردم و مسئولین نهادینه شود و از بروز خسارت ­های جبران­ ناپذیر جلوگیری ­کند. باید در آموزش و پرورش برای دستیابی به این هدف، سرمایه­ گذاری شود. اگر از این ظرفیت نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم و این سرمایه انسانی از حیطه کاری آموزش و پرورش خارج شد انجام کار آموزشی و ترویجی مستلزم هزینه و زمان‌بر خواهد بود.

این مسئول در پایان گفت: وزارتخانه آموزش و پرورش به دلیل برخورداری از سرمایه انسانی ویژه و فاخر متشکل از 940 هزار معلم، 13 میلیون دانش ­آموز و 106 هزار مدرسه، سرمایه­ دارترین وزارتخانه کشور­ است.

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، پیشنهادات خود را جهت استفاده بهتر از ظرفیت­‌های آموزشی اداره‌‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین دانش آموزان بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار