معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

اطلاعات ۱۱۰ هزار رقبه مازندران در سامانه موقوفات تأیید می‌شود

«علی فتحی» از تأیید اطلاعات ۱۱۰ هزار رقبه استان مازندران در سامانه موقوفات خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح، تاکنون اطلاعات پایه‌ای مربوط به ۷۸ هزار رقبه ویرایش، تأیید و تکمیل شده که بیش از ۸۰ درصد آمار رقبات استان است.
کد خبر: ۳۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ - 03September 2018

اطلاعات ۱۱۰ هزار رقبه مازندران در سامانه موقوفات تأیید می‌شودبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، «علی فتحی» معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، اظهار داشت: اطلاعات پایه‌ای ۱۱۰ هزار رقبه این استان که شامل ۱۴ هزار موقوفه متصرفی است تا پایان شهریورماه سال ۹۷ در سامانه جامع موقوفات کشور تأیید می‌شود.

وی افزود: اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می‌شوند شامل تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه موقوفه است؛ به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در این سامانه به ثبت می‌رسد.

فتحی بیان داشت: اطلاعات مربوط به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و همچنین تهیه سند مبتنی بر نقشه UTM، تعیین حدود اربعه، نشانی، کُد پستی و سابقه تاریخی رقبه مبنی بر این‌که در چه سالی وقف و یا واگذار شده و اطلاعات سرمایه‌گذاری، از دیگر مواردی است که در سامانه یاد شده وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه، میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در قالب این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح، تاکنون اطلاعات پایه‌ای مربوط به ۷۸ هزار رقبه ویرایش، تأیید و تکمیل شده که بیش از ۸۰ درصد آمار رقبات استان است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که در سراسر این استان به طور متوسط روزانه ۲ هزار رقبه ویرایش می‌شود، گفت: برای برنامه‌ریزی و مدیریت هر چه بهتر املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آن‌ها را در اختیار داشته باشیم تا به تبع آن بهره‌برداری مناسبی از آن‌ها صورت گیرد.

فتحی با بیان این‌که اطلاعات موجود در این سامانه که مربوط به سال‌های گذشته است، نیاز به غربال‌گری، اصلاح و تکمیل دارد، اظهار داشت: با اجرای این طرح، اطلاعات این حوزه بازنگری و بخش‌های ناقص نیز تکمیل و اصلاح می‌شوند.

وی افزود: طرح تکمیل و تأیید اطلاعات پایه‌ای رقبات در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان مازندران انجام می‌شود و این قرارگاه تا پایان شهریورماه جاری فعال است.

این مسئول گفت: بیش از ۱۸۰ کارمند در استان مازندران به صورت شبانه‌روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند و تا پایان شهریورماه سال ۹۷ اطلاعات موردنظر تکمیل می‌شود.

فتحی بیان کرد: بیشترین رقبات موقوفات مازندران متعلق به اداره ساری، بابل، قائمشهر و آمل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار