روح‌الله سهرابی:

ژانر دفاع مقدس تنها گونه بومی سینمای ایران است/ موفقیت سینمای امروز کشور مدیون انقلاب است

کارگردان سینمای ایران گفت: اینکه امروز ایران جز ۱۰ کشور صاحب سینماست افتخاری است که بدون شک باید آن را به انقلاب اسلامی نسبت داد.
کد خبر: ۳۰۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 08September 2018

ژانر دفاع مقدس تنها گونه بومی سینمای ایران استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بیست‌و‌یکمین نشست تخصصی «شنبه‌های انقلاب» با موضوع سینما، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد قائم‌مقامی» استاد حوزه، «هوشنگ توکلی» هنرمند سینما، «روح‌الله سهرابی» کارگردان سینما، «محمدتقی فهیم» منتقد سینما و «محسن یزدی» تهیه کننده در حوزه هنری برگزار شد.

«روح‌الله سهرابی» کارگردان سینما که این روزها سریال «آرام می‌گیریم» به کارگردانی او از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است، در حاشیه این نشست، طی گفت‌و‌گویی به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: جنگ تحمیلی اگرچه داغ عمیقی بر دل مردم گذاشت، اما اتفاق مبارکی را رقم زد که آن تولید یک ژانر بومی و ملی در سینمای ایران بود.

وی افزود: با ورود برخی فیلمسازان به این عرصه، خیلی سریع این گونه‌ی سینمایی به مهمترین ژانر سینمای ایران تبدیل شد، به گونه‌ای که ۱۰ درصد آثار سینمای ما را با تولید ۳۲۰ فیلم رقم زد.

این هنرمند بیان کرد: البته این تعداد فیلم در ژانر دفاع مقدس به معنی تولید مناسب در این حوزه نبوده، اما فیلمسازان بزرگی در این عرصه به سینمای ایران معرفی شدند. فیلم‌های پرفروشی مانند «عقاب‌ها» به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم در این عرصه با چهار میلیون مخاطب، در زمان خود رکورد زد.

کارگردان فیلم سینمایی «خاکستروبرف»، استکبارستیزی را نیز مقوله جدیدی در سینمای ایران دانست و تصریح کرد: ما قبل از انقلاب فقط هفت فیلم در عرصه بین‌المللی داشتیم که پس از انقلاب این آمار به بیش از ۷۰۰ اثر رسید که جوایز بسیاری کسب کردند.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه بسیاری از آثار تولید شده در نقد عملکرد مسئولین بوده است، خاطرنشان کرد: اینکه امروز ایران جز ۱۰ کشور صاحب سینماست افتخاری است که بدون شک باید آن را به انقلاب اسلامی نسبت داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار