فریاد «لبیک یا حسین» پیشکسوتان جهاد و مقاومت در حرم رضوی طنین­ انداز شد

در آستانه فرارسیدن ماه محرم، اولین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و مقاومت خراسان رضوی در حرم حضرت رضا (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ - 10September 2018

فریاد «لبیک یا حسین» پیشکسوتان جهاد و مقاومت در حرم رضوی طنین­ انداز شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، اولین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام ­‌و المسلمین «سید ابراهیم رییسی» تولیت آستان قدس رضوی، «سید مرتضی بختیاری» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، «قاسم تقی­‌زاده خامسی» شهردار مشهد و سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی عصر امروز در صحن «انقلاب» حرم مطهر رضوی برگزار ‌شد.

در این مراسم «محمد محمدی» جانباز دفاع مقدس و قاری بین­‌المللی قرآن که مدال قهرمانی جهان را در رشته شنا در کارنامه خود دارد در خصوص چگونگی اقامه عزا سیدالشهداء (ع) در جبهه­‌های حق علیه باطل مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه، از نحوه شهادت شهید «مجید غفوری شعرباف» از رزمندگان واحد تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) که در عملیات «عاشورا» و در منطقه «میمک» به فیض شهادت نائل آمده بود و توصیه این شهید در لحظات آخر حیات دنیایی­‌اش به زنان ایران اسلامی در خصوص حفظ حجاب و سفارشش به برادران دینی­ در مورد حفظ ولایت خاطره‌­ای را بیان کرد.  

در ادامه «علی پارسایی» از آزاگان دفاع مقدس نیز در سخنانی در خصوص انجام فعالیت­‌های فرهنگی و مذهبی در ایام محرم و صفر در اردوگاه‌­های ارتش بعث عراق مطالبی را بیان کرد و اظهار داشت: گاهی در داخل کشور محور مقاومت تداوم دارد و گاهی نیز در درون خاک دشمن، خط مقاومت به صورت کار فرهنگی تجلی پیدا می­‌کند.

وی افزود: خط مقاومت در دوران اسارت و در اردوگاه‌­های دژخیمان بعثی با اعتقاد و ایثار در فضای ایمانی متجلی می­‌شد. در دوران سخت اسارت بود که فریاد آزادگان در ایام محرم با ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله­‌الحسین(ع) گره می­‌خورد.

پارسایی در پایان گفت: آزادگان خط مقاومت را بعد از اسارت نیر تداوم بخشیدند. امروز خط مقاومتی که آزادگان ایجاد کردند متصل به شعار «هیهات من الذله» است.

در این مراسم که در آستانه ماه محرم برگزار می­‌شد پرچم گنبد منور رضوی نیز تعویض شد و به تعدادی از نمایندگان کشورهای اسلامی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، شال عزای سیدالشهداء(ع) به عنوان اذن عزا بر سید و سالار شهیدان و ورود به ماه محرم اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار