بازدید اساتید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس

80 تن از اساتید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از مجموعه تالارهای باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
کد خبر: ۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 14September 2013

بازدید اساتید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اصغر فلاح زاده مدیر تحقیق و پژوهش باغ موزه دفاع مقدس در جمع اساتید دانشگاه که در حال بازدید از باغ موزه دفاع مقدس بودند، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس از7 تالار و یک قسمت انتهایی که یادمان دفاع مقدس است تشکیل شده و در میان تالارهای مختلف این باغ موزه فقط یک تالار با نام «تالار پروانهها» جنبه موزهای دارد که برای معرفی سرداران دوران دفاع مقدس درنظر گرفته شده است. اما بقیه تالارها جنبه رویدادی دارد و میتوان تمام اتفاقات دوران دفاع مقدس را در آن به شکل زنده در همان حال و هوا دید.
 

وی ادامه داد: تالار اول، تالار آستانه یا همان سرآغاز است، بخش دائمی موزه و نمایشدهنده مجموعه وقایعی که در فاصله سال 57 تا آغاز جنگ، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. در این تالار تمامی وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی شد به نمایش در میآید و روزهای آغازین جنگ تحمیلی به تصویر کشیده میشود.


فلاح زاده اضافه کرد: در تالار دوم، روزهایی که مردم از پیروزی انقلاب شادمان بودند و نظام اسلامی ایران در حال شکلگیری بود، حمله رژیم بعثی به ایران با حمایت همه جانبه آمریکا مردم را حیرتزده و شوکه کرد.
فلاح زاده افزود: تالار دفاع، سومین تالار است و نمایشدهنده ساختار دفاعی کشور از ارتش و بسیج گرفته تا نیروهای مردمی که در دفاع از خاک و تمامیت ارضی کشور تلاش کردند. این دفاع در کنار استفاده از ادوات جنگی به نمایش در میآید.


مدیر تحقیق و پژوهش باغ موزه دفاع مقدس تاکید کرد: تالار آرامش، چهارمین تالار باغموزه دفاع مقدس است؛ در این تالار میبینیم که روزهای جنگ و دفاع از ناموس و خاک میهن در عین سختیها و دشواریهایی که برای ملت داشت با آرامشی برای دفاع از ارزشهای انقلاب همراه شده بود.
 

به گفته فلاح زاده مجموعه تالار شهادت به 7مرحله تقسیم شده که شهادت را از نیت تا عروج به تصویر کشیده است. عظمت، ارزش، جایگاه و تقرب شهید و شهادت در این تالار نمود عینی دارد.
 

مدیر تحقیق و پژوهش باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: تالار ششم، تالار پیروزی است که پیروزیهای دلاورانه جوانان ایرانی در روزهای جنگ را به تصویر میکشد؛  از پیروزی در عملیاتهای مختلف گرفته تا آزادسازی خرمشهر و پیروزیهای عرفانی و معنوی.


وی تصریح کرد: در یکی از تالارها رحلت امام خمینی(ره) و موضوع رهبری حضرت آیت الله خامنه ای برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آید.
 

تالار هفتم، تالار سرانجام یا عاقبت المتجاوز است که در آن مسائل جنگ اعم از نامه های روسای جمهور ایران و عراق و مسائل اینچنین وجود دارد.
 

لازم به ذکر است ؛پس از پایان سخنان فلاح زاده، به صورت گروهی از تالارهای باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها