دفاع مقدس در رسانه‌های جهان/

افشای کمک رژیم صهیونیستی به کرد‌های عراق

«مناخیم بگین» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از حمایت نظامی طولانی اسرائیل از شورش کرد‌ها در عراق که بیش از یک دهه است این کشور را نا آرام ساخته، پرده برداشته است.
کد خبر: ۳۰۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 26September 2018

افشای کمک رژِم صهیونیستی به کرد‌های عراقبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران گرچه یکی از بزرگترین وقایع قرن بیستم بوده و آسیب جدی به منابع انسانی و اقتصادی 2 کشور وارده کرده است، اما به دلیل هشت سال پایداری و مقاومت مردمی ایران اسلامی برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات بشریت افزود؛ دفاع جوانمردانه‌ای که بار دیگر پیروزی کرامت و انسانیت در مقابل شقاوت و ددمنشی را همچون عاشورای حسینی (ع) به گوش جهانیان رساند.

در این جنگ، صدام و حامیان جهانی‌اش با انگیزه‌های شیطانی کشتار و سلطه در یک طرف کارزار بودند و در طرف دیگر ملتی که تازه رژیم استبدادی و دست‌نشانده حاکم بر خود را با انقلابی اسلامی واژگون کرده بود، قرار داشت. حامیان رژیم بعثی با دادن تسلیحات، پول، اطلاعات کاربردی و حتی اعزام نیروی انسانی در طول هشت سال، از آن حمایت و جانب‌داری می‌کردند؛ اما ملت غیور ما بدون اتکا به احدی در این هشت سال توانستند از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند.

در این میان، جنگ روانی دشمن یک طرف دیگر ماجرا بود؛ چرا که نحوه پوشش و انعکاس این جنگ در رسانه‌های جهان قابل تامل بود. سلطه‌گران جهانی با به کارگیری طیف وسیع رسانه‌ها از طریق جعل اخبار، وارونه جلوه دادن حقایق و نشر اکاذیب در تمامی ابعاد از ابتدای جنگ به تشویق و حمایت از متجاوز می‌پرداختند.

کریسچن ساینس مانیتور (Christian Science Monitor) از روزنامه‌های پرتیراژ چاپ شهر بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا است. این روزنامه یکی از ابزار‌های رسانه دشمن بود که در 14 مهرماه 59 گزارشی را با این عنوان «تاکتیک‌های جنگ خلیج فارس»، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

افشای کمک اسرائیل به کرد‌های عراق از سوی مناخیم بگین به عنوان یادآوری به عراق

نخست وزیر اسرائیل مناخیم بگین، از حمایت نظامی طولانی اسرائیل از شورش کرد‌ها در عراق که بیش از یک دهه است این کشور را نا آرام ساخته، پرده برداشته است. پیش فرض قضیه این است که او این افشاگری را نه از روی سهو و نه به دلایل سیاسی داخلی، بلکه برای اهداف کاربردی انجام داده است.

هدف وی از این افشاگری احتمالا یادآوری این نکته به رئیس جمهور صدام حسین عراق و آیت الله خمینی ایران بوده که از سر گرفته شدن حمایت لجستیک و توصیه‌های تاکتیکی به چریک‌های پیشمرگ کرد می‌تواند بخش بیشتری از نیرو‌های منظم بغداد و تهران را زمانی که در نبرد اصلی و حادتر عراق - ایران به آن‌ها نیاز دارند، سرگرم کند. سیاست اسرائیل در حمایت از کرد‌ها در راستای تمایلی کلی به حمایت از گروه‌های قومی غیرعرب در خاورمیانه است.

آقای بگین بدون شک از این گزارش‌ها که حداقل یک لشکر کامل ایران به هنگام هجوم عراق به خوزستان درگیر با کرد‌های شمال ایران بوده، آگاهی داشته است.

آقای بگین گفت که از سال 1965 تا 1975، یعنی هنگامی که شاه ایران یک قرارداد دوستی با عراق امضا کرد و به شرکت ایران در مبارزه‌ی کرد‌ها برای کسب خودمختاری سیاسی و فرهنگی پایان داد، اسرائیل «پول، سلاح و راهنما» در اختیار چریک‌های کرد قرار داده است.

مستشاران نظامی اسراییلی (نیز) در قرارگاه‌های شورشیان واقع در کردستان، جایی که رهبر آنان ملامصطفی بارزانی مبارزه‌ای سخت را بر علیه حملات مکرر ارتش و نیروی هوایی عراق رهبری کرد، مأموریت داشتند.

در جنگ 1967 اعراب و اسرائیل، کرد‌ها (این حمایت اسرائیل را) با حمله‌ای گسترده که نیرو‌های عراق را از تقویت بیشتر نیرو‌های سوری در ارتفاعات جولان بازداشت، جبران کردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار