مراجع عظام تقلید و علما درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفتند

علما، شخصیت‌ها و مراجع تقلید در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۳۰۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ - 13September 2018

مراجع عظام تقلید و علما درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفتندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، شخصیت‌ها، علما و مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت عالم جلیل‌القدر آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفتند.

متن پیام مراجع و علمای برجسته حوزه علمیه به این شرح است:

آیت‌الله اشرفی شاهرودی عمر شریف خود را در ترویج معارف اهل‌بیت (ع) صرف کرد

در پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی خطاب به آیت‌الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی  آمده است: خبر ارتحال اخوی معظم جناب آیت‌الله آقای حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی (رضوان‌الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید. آن بزرگوار سالیان متمادی از عمر شریفشان را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم‌السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمودند، و به‌حق از خدمتگزارانی صادق دین و مذهب بودند.

در این پیام تصریح‌ شده است: اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل‌القدر را به جنابعالی و دیگر بستگان محترمشان، به‌خصوص جناب حجه الاسلام آقای حاج شیخ محمد و دامت تأیبداته و به حوزه علمیه شاهرود و مردم شریف این شهر تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت دارم.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی با بدعت‌ها و انحرافات مبارزه کرد

در پیام تسلیت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز آمده است: رحلت عالم ربانی حضرت آیه الله آقای حاج شیخ مرتضی اشرفی رحمه‌الله علیه، موجب تأثر و تأسف گردید.

مرجع تقلید شیعیان در این پیام تأکید کرده است: خدمات آن روحانی وارسته در شاهرود و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات، و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

در این پیام خاطرنشان شده است: این ضایعه را به حضرتعالی و بیت علم و فضیلتِ مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا بزرگ اشرفی رحمه‌الله علیه و حوزه‌های علمیّه و اهالی شریف شاهرود، تسلیت می‌گویم، ان‌شاءالله تعالی در این ایّام سوگواریِ حضرت سالار شهیدان ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام، میهمان آن حضرت بوده باشند و با شهدای کربلا محشور گردند.

خدمات آیت‌الله اشرفی شاهرودی بسیار ارزنده است

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پیامی، درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

در ابتدای پیام تسلیت معظم له آمده است: فقدان اسفناک اخوى محترم، حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضى اشرفى رحمت‌الله علیه را به جنابعالى و بیت محترم شما و ایشان و تمام علاقه‌مندان و دوستان و اهالى محترم شاهرود و حوزه علمیه و علماى منطقه تسلیت عرض مى‌کنم.

در ادامه پیام تأکید شده است: این عالم ربانى درزمانی که شهرستان‌ها از وجود مجتهدین مبرز خالى مى‌شد در شاهرود به تربیت فضلا و برافراشتن پرچم اسلام و اهل‌بیت(ع) در آن منطقه همت گماشت و خدمات بسیار ارزنده‌اى در طول عمر با برکت خویش انجام داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرده است: امیدوارم روح ایشان با ارواح شریفه محمد و آل محمد(ع) محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند و فرزندان محترم ایشان بتوانند این چراغ فروزان را در آن بیت همچنان روشن نگه‌دارند.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی مبدأ خدمات علمی و اجتماعی در برابر فرق ضاله بود

آیت‌الله سبحانی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی، آن مرحوم را مبدأ خدمات علمی و اجتماعی و سدی برابر فرق ضاله دانست.

در این پیام آمده است: درگذشت عالم ربانی و مجاهد فی سبیل الله، حضرت آیت‌الله حاج‌آقا مرتضی اشرفی، اخوی عزیز حضرت‌عالی را در نخستین روزهای عاشورای حسینی باکمال تأسف و تأثر دریافت کردم.

در ادامه پیام تأکید شده است: فقید سعید در دارالعلم شاهرود، مبدأ خدمات علمی و اجتماعی بالأخص سدی در برابر فرق ضاله بود. قدس سره الشریف. و مردم شاهرود و حومه هرگز خدمات ارزشمند ایشان را فراموش نخواهند کرد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرده است: اینجانب درگذشت ایشان را به جامعه روحانیت شاهرود و بیت فقاهت، مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا بزرگ شاهرودی و بقیه السلف ایشان حضرت‌عالی تسلیت گفته و برای آن عزیز ازدست‌رفته علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

 آیت‌الله اشرفی شاهرودی خدمات فراوانی به عالم اسلام کرد

آیت‌الله نوری همدانی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی، مبارزه با فرق انحرافی را ازجمله خدمات این عالم بزرگ به اسلام عنوان کرد.

در این پیام آمده است: در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خبر ارتحال اخوی محترمتان آیت‌الله آقای حاج شیخ مرتضی اشرفی را دریافت نمودم و موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم بزرگوار سالهای متمادی با تربیت شاگردان و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و مبارزه با فرق انحرافی خدمات فراوانی به عالم اسلام نمود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرده است: درگذشت این عالم پرهیزکار را به بیت رفیع علم و فقاهت مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا بزرگ اشرفی، حوزه‌های علمیه و اهالی متدین شاهرود خصوصاً محضر حضرت مستطاب عالی تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنم.

 آیت‌الله اشرفی شاهرودی در ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد بود

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

در پیام آیت‌الله اعرافی آمده است: ارتحال عالم جلیل‌القدر، فقیه عالی‌مقام آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی (ره) از اساتید برجسته حوزه علمیه موجب تأسف و تأثر شد.

در ادامه پیام آمده است: آن عالم ربانی، عمر پربرکت خویش را در راه تحصیل و تدریس علوم و معارف دینی  و تربیت نفوس مستعده و تعمیق معارف اسلامی گذراند و اشتهار ایشان به ساده زیستی و طهارت نفس زبانزد خاص و عام بود.

امام‌جمعه قم در این پیام خاطرنشان کرده است: اینجانب این مصیبت جان‌سوز را به محضر مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، خاندان آن مرحوم  به‌ویژه اخوی ایشان حضرت آیت‌الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی و فرزند برومند ایشان جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ محمد اشرفی و شاگردان ایشان تسلیت گفته، از درگاه الهی علو درجات برای آن فقید سعید و صبر توأم با اجر را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی دارای مقامات برجسته علمی بود

 آیت‌الله هادوی تهرانی نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آن بزرگوار عمری را به تحصیل علم در محضر مراجع و عالمان بزرگ به‌ویژه در نجف اشرف سپری کرد و به مقامات برجسته علمی دست‌یافت و سال‌ها به تدریس و تربیت طلاب و ترویج اسلام ناب محمدی مشغول بود. این‌جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به‌ تمام مراجع عظام به‌ویژه جناب‌عالی و تمام بازماندگان محترم به‌ویژه فرزند فاضل ایشان از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم و حشر با محمد و آل محمد علیهم‌السلام و برای حضرت‌عالی و تمام بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه الهی خواستارم.

گفتنی است آیت‌الله اشرفی اصفهانی بامداد روز 21 شهریورماه در سن 85 سالگی به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار