اوحدی در نشست تشریح برنامه‌های ماه محرم و هفته دفاع مقدس:

«نقطه رهایی» عملیات‌های دفاع مقدس را در مصلی تهران اجرا می‌کند

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای ویژه‌برنامه «نقطه رهایی» برای بازسازی تعدادی از عملیات‌های دفاع مقدس با حضور ۱۰۰ هنرمند جوان در مصلی تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 16September 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موضوع ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر و هفته دفاع مقدس صبح امروز برگزار شد.

«سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست اظهار داشت: محرم امسال تقارن با هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیدا کرده است که حال و هوای متفاوتی ایجاد کرده و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران کارگروه‌های ویژه‌ای برای این اتفاقات در نظر گرفته است.

وی گفت: برنامه‌های ما برای این ایام در سه سطح برنامه‌های فراگیر، برنامه‌های شاخص منطقه‌ای و برنامه‌های محلی شامل ۲۳۰ محل برای عموم برگزار می‌شود. برنامه‌های فراگیر از مهمترین برنامه‌های ماست که شامل ۱۷ برنامه با عنوان «جلوه سوگ» خواهد بود که عصر امروز در میدان امام حسین (ع) افتتاح خواهد شد. «پرده عشاق» با رویکرد تحلیل از پیرغلامان نیز در ماه محرم نیز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: «کودکان عاشورایی» نیز از ویژه‌برنامه‌های ما برای کودکان و نوجوانان است. در حوزه تعزیه، مداحی و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی را در این ایام خواهیم داشت. ویژه برنامه «بر آستان اشک» با حضور شاعران آیینی در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

اوحدی خاطرنشان کرد: برنامه «نشان ارادت» در قالب یک کمیته داوری به کسانی که یک دستآورد و کار خوب در زمینه محرم داشته باشند اهدا خواهد شد. سوگواره «آوا‌ها» نیز در اغلب فرهنگسرا‌ها طی ایام محرم اجرا شده و تمام آیین‌های کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: «مرثیه آفتاب» با یک کار حرفه‌ای، مرثیه‌خوانی برگزار خواهد کرد تا برترین‌های این گروه‌ها در مرز‌های خروجی کشور در زمان اربعین نمایش داده شود. محصولات «سلسله موی دوست» امسال برای نخستین بار به ۴۰ هئیت‌های تهران تقدیم می‌شود. نشان حسینی شامل عامت سینه و بسته کتاب و نماد‌های محرم و بسته سرخ را تقدیم نوجوانان می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۱۴ برنامه فراگیر در هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: چند برنامه ویژه در این هفته داریم. ویژه برنامه «نقطه رهایی» مربوط به تعدادی از عملیات‌های دفاع مقدس است که با حضور ۱۰۰ هنرمند جوان در مصلی تهران برگزار خواهد شد. این برنامه با همکاری کانون فرهنگی مساجد، مصلی و چندین دستگاه اجرا می‌شود.

اوحدی عنوان کرد: نقطه رهایی تدارکات زیادی لازم داشت که سردار یزدی و ارتش کمک کردند که تلاش می‌کنیم به مدت ۲۰ شب ادامه داشته باشد. تجلیل از شهدای تفحص که کمتر به آن‌ها توجه شده امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه «چهل‌چراغ» در تجلیل از شهدای دفاع مقدس هر شب ۴۰ فانوس به نیابت از ۴۰ شهید روشن می‌شود. در پنج منطقه تهران با همکاری ارتش، نمایشگاه‌های خوبی را برپا خواهیم کرد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران اظهار داشت: به مناسبت همزمانی هفته دفاع مقدس و محرم و تقارن این ۲ با سالگرد شهدای فاجعه منا ـ که رهبری فرمودند: «باید یادشان زنده‌ نگه داشته شود» ـ ویژه برنامه‌ای با مشورت فرزندان شهدای منا برای یکشنبه شب مورخ اول مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: بعد از ایام عاشورا، ساز‌های فرهنگی شهر برای بزرگداشت شهدای منا را خواهیم داشت.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: نگاه ما عرضه برنامه‌ها در قالب کارگروه ویژه اربعین است. این اتفاق بزرگترین تجمع مذهبی جهان است که ظرفیت بزرگی به همراه دارد چراکه سه میلیون زائر ایرانی در آن حضور خواهد یافت. زائران زیادی سال گذشته از مسیر کشور ما به سمت عراق حرکت کردند. این اتفاق نه تنها به عنوان یک آیین شیعی بلکه به عنوان آیینی انسانی گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: کارگروه ستاد مردمی اربعین بدون حمایت دولتی ادامه راه خواهد داد. امسال علی‌رغم توطئه‌ای که عربستان و استکبار برای جدایی مردم ایران و عراق چیدند معتقدیم این کارگروه می‌تواند موجب همبستگی ملت ۲ کشور باشد.

اوحدی گفت: در مسیر موکب‌های نجف تا کربلا سوگواره شعر آیینی اربعین را با حضور شاعران ایران و عراق و اولین یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق را در کربلا برگزار خواهیم کرد. بخشی از موزه عبرت و موزه قصر در مرز‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب نمایش داده می‌شود.

این مقام مسوول در شهرداری تهران تاکید کرد: فراخوان جشنواره‌های مختلفی در زمینه فیلم، عکس و ... اعلام خواهد شد که پایان محرم و صفر اختتامیه آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها