دفاع مقدس در رسانه‌های جهان؛

بغداد درصدد اثبات حمله‌ اسرائیل

وزیر دفاع عراق گفت: «ما کاملا مطمئن هستیم که در این حمله (به مرکز هسته‌ای تموز) هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شرکت داشتند. رژیم صهیونیستی از موقعیت جنگی برای زدن این راکتور هسته‌ای استفاده کرد.
کد خبر: ۳۰۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 04October 2018

بغداد درصدد اثبات حمله‌ی اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران گرچه یکی از بزرگترین وقایع قرن بیستم بوده و آسیب جدی به منابع انسانی و اقتصادی 2 کشور وارده کرده است، اما به دلیل هشت سال پایداری و مقاومت مردمی ایران اسلامی برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات بشریت افزود؛ دفاع جوانمردانه‌ای که بار دیگر پیروزی کرامت و انسانیت در مقابل شقاوت و ددمنشی را همچون عاشورای حسینی (ع) به گوش جهانیان رساند.

در این جنگ، صدام و حامیان جهانی‌اش با انگیزه‌های شیطانی کشتار و سلطه در یک طرف کارزار بودند و در طرف دیگر ملتی که تازه رژیم استبدادی و دست‌نشانده حاکم بر خود را با انقلابی اسلامی واژگون کرده بود، قرار داشت. حامیان رژیم بعثی با دادن تسلیحات، پول، اطلاعات کاربردی و حتی اعزام نیروی انسانی در طول هشت سال، از آن حمایت و جانبداری می‌کردند؛ اما ملت غیور ما بدون اتکا به احدی در این هشت سال توانستند از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کنند.

در این میان، جنگ روانی دشمن یک طرف دیگر ماجرا بود؛ چرا که نحوه پوشش و انعکاس این جنگ در رسانه‌های جهان قابل تامل بود. سلطه‌گران جهانی با به کارگیری طیف وسیع رسانه‌ها از طریق جعل اخبار، وارونه جلوه دادن حقایق و نشر اکاذیب در تمامی ابعاد از ابتدای جنگ به تشویق و حمایت از متجاوز می‌پرداختند.

دیلی تلگراف (The Daily Telegraph) یکی از روزنامه‌های انگلستان چاپ لندن است که در ژوئن ۱۸۵۵ توسط آرتور اسلی تحت عنوان دیلی تلگراف‌اند کوریر تأسیس شد. این روزنامه یکی از ابزار‌های رسانه دشمن بود که در 14 مهرماه 59 گزارشی را با این عنوان «تاکتیک‌های جنگ خلیج فارس»، منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

بغداد درصدد اثبات حمله‌ی اسرائیل

«عدنان خیرالله وزیر دفاع عراق دیروز گفت: «ما کاملا مطمئن هستیم که در این حمله (به مرکز هسته‌ای تموز) در واقع هواپیما‌های اسرائیل شرکت داشتند. اسرائیل از موقعیت جنگی برای زدن این راکتور هسته‌ای استفاده کرد. دلایلی که ما را به این نتیجه رسانده بسیار هستند، ولی احتمالا سخن گفتن دربارهی آن هنوز زود است.»

فرماندهی عالی اسرائیل با صدور بیانیه‌ای هرگونه شرکت در این حمله را تکذیب کرده است.
ایران چندان چیزی از حمله به این تاسیسات هسته‌ای توسط تعداد کم فانتوم‌های با ارزش خود به دست نمی‌آورده است. ناظران خاطرنشان کردند که عوامل اسرائیلی تلاش‌های بسیاری جهت متوقف ساختن حمل تجهیزات لازم برای ساخت این راکتور از فرانسه به عمل آورده‌اند.

چنین اظهار نظر شده که اسرائیل احتمالا قطعات یدکی فانتوم‌های ایران و حتی تکنسین‌های لازم برای سرویس آن‌ها را تامین کرده است و پاداش اسرائیل نیز حمله به تموز و سپس آزادی هزاران یهودی ایرانی بوده است.
هیچ‌گونه مدرک مستقلی در خصوص حمایت اسرائیل از ایران وجود نداشته است و اگر چنین باشد، ناخود آگاه متحد یکی از هولناک‌ترین دشمنان خود یعنی سوریه که در بحران خلیج فارس طرف ایران را گرفته شده است.

در پایان این گزارش نباید از موضوع غاقل شویم که اگر ایران پس از جنگ مجبور می‌شد که با اسرائیل ارتباط برقرار کند و نسبت به خرید قطعات یدکی و بکارگیری تکنسین‌های فانتوم از آن کشور اقدام کند، آیا انجام یک چنین کار بزرگ سیاسی و اقتصادی فقط در طول یک هفته پس از گذشت تجاوز عراق ممکن بود؟! این تحلیل‌ها، تبلیغات و جنگ روانی عراق برای بد نام کردن ایران و بهره گیری از پتانسیل اعراب منطقه است.»

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار