مراسم شام غریبان سیدالشهدا (ع) در حرم منور رضوی آغاز شد

مراسم شام غریبان سیدالشهدا(ع) با حضور زائران در حرم منور رضوی آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ - 20September 2018

مراسم شام غریبان سیدالشهدا (ع) در حرم منور رضوی آغاز شدبه گزارش گروه دفاع پرس از مشهد، مراسم ویژه شام غریبان حسینی با حضور پرشور زائران و مجاوران و سوگواران سیدالشهدا (ع) در بارگاه منور هشتمین امام شیعیان جهان آغاز شد.

این مراسم در صحن انقلاب بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و زائران و مجاوران کثیری در این آئین سنتی و دیرینه حرم منور رضوی حضور دارند.

در این مراسم که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر رضوی است؛ هیئت خدام، تولیت آستان قدس رضوی و مسئولان استانی و کشوری در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.

در این آئین خادمان بارگاه منور رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی با شمع‌ها و لاله‌های افروخته و در حالی که پیشاپیش کاروان حرکت می‌کنند مسیر خیابان شیرازی تا حرم مطهر رضوی را طی کرده و به مرثیه‌سرایی، نوحه‌خوانی می‌پردازند.

این کاروان پس از حضور در حرم مطهر در صحن انقلاب اسلامی حضور یافته و به مرثیه‌سرایی و عزاداری می‌پردازند، مراسم شام غریبان حسینی همراه عزاداری و مرثیه‌سرایی ویژه زائران و مجاوران نیز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار