همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

مراسم رژه نیرو‌های مسلح آغاز شد

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ - 22September 2018

مراسم رژه نیرو‌های مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) آغاز شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز سی و هشتمین سالگرد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس صبح امروز در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

این رژه بزرگ و منسجم با مشارکت یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح به صورت گسترده با شعار محوری «ما توانستیم» و به صورت همزمان با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران و رژه بزرگ دریایی با حضور ۶۰۰ فروند از شناور‌های متنوع سنگین، سبک و پرنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی
در بندرعباس و به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است.

این مراسم در تهران و در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در سراسر کشور با حضور یگان‌های نمونه پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح آغاز شده است.

در مراسم رژه امروز پیشاپیش رژه‌روندگان هیات‌های عزاداری نیرو‌های مسلح با تصاویر شهدای سال‌های دفاع با احترام به سرور و سالار شهیدان در حال حرکت هستند و قرار است پس از آن نیز تعدادی از دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در حوزه‌های طراحی، تولید، بهینه‌سازی و بازسازی تجهیزات و ادوات دفاعی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند در معرض دید قرار گیرد.

همچنین رژه مشترک هوایی و دریایی نیرو‌های مسلح در بندرعباس با شرکت ده‌ها فروند از جنگنده‌ها و بالگردهای نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه و شناورهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه همزمان با مراسم رژه در سایر شهر‌ها برگزار خواهد شد و نیرو‌های مسلح با اتحاد و انسجام و روحیه متعالی رزمی، عهد و میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و امت شهیدپرور ایران اسلامی برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهور‌ی اسلامی خواهند بست.

در رژه امروز نیرو‌های مسلح، وابستگان نظامی سایر کشورها نیز حضور دارند و همچنین صد‌ها خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم با شکوه رژه را مخابره می‌کنند.

قرار است در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در جمع نیرو‌های مسلح در تهران و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در رژه دریایی نیرو‌های مسلح در بندرعباس سخنرانی کنند.

در این مراسم شماری از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و انتظامی ازجمله سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر ستاد «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ ستاد «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب‌پرور» رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی حضور دارند.

بنا بر این گزارش، ۳۱ شهریورماه امسال به نام «صلابت، سلحشوری نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی» نام‌گذاری شده است.

روز ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در تقویم رسمی کشور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار