"ایوب تا ثریا" ناگفته هایی از زندگی یک اسطوره

در این مجموعه، حقایق ناگفته‌ای از زندگی یکی از اسطوره‌های زن ایرانی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در قالب داستان بیان می‌شود.
کد خبر: ۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ - 15October 2014

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس،  کتاب "ایوب تا ثریا" نوشته نجمه پساوند منتشر شد.

محسن صادق نیا مدیر مسئول انتشارات سوره سبز پیش از این  کتاب را اثری معرفی کرد که بر اساس سرگذشت «ثریا لُرمیر» نوشته شده و اظهار کرده بود:  این کتاب در حدود 75 صفحه منتشر میشود و به یکی از همسران نظامیان ارتش میپردازد که در طول جنگ تحمیلی در کرمانشاه استقرار داشتند و با آنکه خانه آنها بارها به دلیل بمباران ویران شد، حاضر به ترک این شهر نشدند.

در واقع این کتاب بازگو کننده بخشی از خاطرهها، تجربهها، حرفها و نقل های بسیاری است.بی آنکه قصد اغراق، مبالغه یا توصیف  غیر منصفانه در کار باشد. در این مجموعه، حقایق ناگفته ای از زندگی یکی از اسطوره های زن ایرانی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در قالب داستان بیان می شود.

در متن پشت جلد کتاب نوشته شده است: "ثریا بچه را شانه به شانه کرد. بچه خسته ش ده و پاها را به مادر می کوبید. چادرش ار جمع کرده بود.

-یا ارحم الراحمین...

بچه پستانک را زمین انداخت. ثریا خم شده که برش دارد. سجاد پاهایش را به مادر کوبید. ثریا به حیاط برگشت و پستانک را زیر شیر آب گرفت و به کوچه برگشت. صدای پایی از سر کوچه آمد. خانم اکرمی بود؛ زن همسایه پرسید: چرا اینجا ایستادی!
 گفت: کیوان رو صبح فرستادم نون بگیره هنوز نیومده.
صدای کشیده شدن پاهایی روی آسفالت، نظر زنهای کوچه را برگرداند. کیوان بود کهلنگ لنگان می امد.
-کجا بودی؟ این چیه؟... فرستادمت بری نون بخری. رفتی برام کلاشینکف اوردی؟ مگه بچه بازیه.
صدای تو تا سیلی ای که مارد به صورت پسر یازده سالهاش زدف دل خودش را هم ریش ریش کرد.
یادآور می شود، کتاب ایوب تا ثریا، نوشته نجمه پساوند و برا اسا خاطرات "ثریا لره میر" است که به تازگی از سوی انتشارات سوره سبز روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار