رئیس حوزه هنری کردستان خبر داد:

برگزاری شب شعر و خاطره دفاع مقدس در کردستان

رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری شب شعر و خاطره ویژه دفاع مقدس با حضور هنرمندان و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹ - 14September 2013

برگزاری شب شعر و خاطره دفاع مقدس در کردستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امین مرادی در دومین جلسه هماهنگی برگزاری ویژه برنامههای هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری زبان هنر در عرصههای مختلف، پرداختن به ارزشهای انقلابی به ویژه ایثارگری شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از مهمترین رسالتهای حوزه هنری در استان کردستان است.
وی افزود: حوزه هنری استان با هدف پاسداشت حماسههای بینظیر رزمندگان برنامههای مختلفی را در مراسم شب شعر و خاطرهگویی دفاع مقدس برگزار میکند.
به گفته مرادی، توجه به مباحث هنری و معرفی مولفههای دفاع مقدس و انتقال ارزشهای این دوران طلایی به نسل جوان از مهمترین رسالت هنرمندان است و به صورت ویژه مورد توجه حوزه هنری در استان قرار گرفته است.
وی از جنگ تحمیلی به عنوان برگ زرین و گنجینه ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نام برد و اظهار کرد: رزمندگان جان برکف ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی با دست خالی و تکیه بر سلاح ایمان و لبیک به ندای امام راحل حماسه عظیمی خلق کردند که روشنی بخش راه مستضعفین جهان شد.
رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه بارزی از استقامت و عظمت ملت ایران در برابر جهان ظلم بود و باید به بهترین شکل به نسل جوان معرفی شود.
مرادی با بیان اینکه بازتاب حماسهآفرینی رزمندگان در دوران دفاعمقدس بر جامعه تمام نشدنی است، خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی جزئی جداناپذیر از بدنه اجتماع است و در زمانهای مختلف ایدههایی برای خلق آثار ماندگار دارد.
وی اضافه کرد: باید ایثارگریها و حماسهها رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس را به زبان روز با بهرهگیری از ابزار تاثیرگذار هنر برای همه اقشار جامعه تصویر، روایت و معرفی کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران به برکت ایثارگری شهدا در عرصه جنگ سخت شکست تلخی را به دشمنان داد که تلخی آن را هیچگاه فراموش نمیکنند، گفت: پیروزی در میدان جنگ نرمی که امروز دشمنان به ما تحمیل کردهاند سختتر از جنگ تحمیلی است.
مرادی از زبان هنر به عنوان بهترین سلاح در مقابل هجمههای نرم دشمنان نام برد و افزود: هنرمندان به عنوان افسران خط مقدم مقابله با دشمنان در جنگ نرم باید به بهترین شکل ممکن در این عرصه انجام وظیفه کنند.
وی در پایان به برنامههای حوزه هنری استان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: اکران فیلمها مختلف متناسب با این ایام، برپایی نمایشگاه عکس، نقاشی و هنری در گالری سوره پردیس بهمن سنندج، برپایی غرفه کتاب انتشارات سوره در نمایشگاه دفاع مقدس، جلسه نقد و بررسی کتاب"دختر شینا" خاطرات همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی با حضور ضرابیزاده خاطرنگار از ویژه برنامههای حوزه هنری در این هفته در سطح استان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار