دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هیئت‌های عزاداری دانش آموزی سراسر کشور در روز ششم و هشتم محرم به خیابان می‌آیند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: هیات های عزاداری دانش آموزان سراسر کشور در روز ششم و هشتم محرم به خیابان می آیند تا تکریمی مناسب از جایگاه حضرات معصومین صورت گیرد.
کد خبر: ۳۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 18October 2014

هیئت‌های عزاداری دانش آموزی سراسر کشور در روز ششم و هشتم محرم به خیابان می‌آیند

حامد علامتی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس " در تشریح مجموعه برنامه های این اتحادیه در ایام ماه محرم برای دانش آموزان گفت: از آنجایی که امسال روز عاشورا با روز 13 آبان تلاقی دارد اتحادیه برنامه های ویژه ای را برای امسال در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: طی هماهنگی های صورت گرفته هیئت های دانش آموزی " انصار المهدی " طی دهه اول و دوم محرم به صورت مدرسه ای و شهری با هدف تکریم جایگاه حضرات معصومین برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تبیین فلسفه عاشورا و برگزاری محفل انس با شهدای دانش آموز از مجموعه اقدامات دیگری است که به مناسبت ایام محرم به صورت دخترانه و پسرانه برگزار خواهد شد.

علامتی در ادامه با بیان اینکه مجموعه برنامه های متقارن با ماه محرم از اولین روز این ماه کار خود را آغاز خواهد کرد اظهار داشت:  در این ایام 400 روحانی طی دهه اول محرم به مدارس سراسر کشور اعزام خواهند شد که طی آن سخنرانی و پاسخ گویی به سوالات دانش آموزان در زمینه عاشورا و 13 آبان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیئات عزاداری دانش آموزان در روز ششم و هشتم محرم به صورت بومی و متناسب با آیین های عزاداری محلی در سراسر کشور اقدام به برگزاری مراسم در خیابان ها خواهند کرد این در حالی است که برگزاری نمایشگاه های ضد استکباری، چاپ و تکثیر محصولات فرهنگی و فلش کارتهایی با موضوعات محرم و 13 آبان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار