مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

بیش از ۷۰ درصد از موقوفات مازندران مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: استان مازندران از نظر موقوفات جایگاه خوبی در کشور دارد که بیش از ۷۰ درصد از موقوفات استان مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) است.
کد خبر: ۳۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ - 08October 2018
بیش از ۷۰ درصد از موقوفات مازندران مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» با اشاره به‌ ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار داشت: باید این مطلب را پذیرفت که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج این سنت حسنه در جامعه دارند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه احیای موقوفات در این استان می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی را حل کند، گفت: وقتی‌ که مردم احساس کنند با اقدام خود در ثبت موقوفه‌ای می‌توانند در حل مشکلات مردم و اجتماع اثرگذاری بیشتری داشته باشند بدون شک بیشتر برای این سنت حسنه ترغیب می‌شوند.
 
وی با عنوان اینکه هنوز موضوع وقف و موقوفات برای بسیاری از افراد جامعه جا نیفتاده و آن‌ها شناخت درستی از این سنت حسنه ندارند، عنوان کرد: در این راستا نیاز است تا اقدامات متعددی در زمینه شناسانده شدن این سنت حسنه در جامعه انجام شود که البته در این امر رسانه‌ها نقش مهمی را بر عهده‌ دارند.
 
حیدری‌جناسمی تأکید کرد: موقوفات در استان از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها شناسانده شوند.
 
این مسئول ادامه داد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در برخی از موقوفه‌های استان صورت گرفت که پس از تکمیل طرح‌ها برای اجرای این پروژه‌ها می‌توانند به‌ عنوان یکی از تشویق‌ کنندگان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون خوشبختانه ۴۶ وقف جدید در استان ثبت‌ شده، گفت: استان مازندران از نظر موقوفات جایگاه خوبی در کشور دارد که بیش از ۷۰ درصد از موقوفات استان مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار