معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع:

خودکفاترین و پیشرفته‌ترین بخش در دوران تحریم‌ها صنایع دفاعی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران از 40 سال پیش در تحریم‌ها قرار گرفت و در حالی که بیشترین تحریم‌ها علیه قوای نظامی و صنایع دفاعی بود، خودکفاترین بخش شدیم.
کد خبر: ۳۱۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 10October 2018

خودکفا ترین و پیشرفته ترین بخش در دوران تحریم ها صنایع دفاعی استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «رضا طلایی‌نیک» معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت که با حضور سرداران و فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های ایثارگران و شهدا نیروهای مسلح در همدان برگزار شد، گفت: هفته نیروی انتظامی را به همه همکاران که امنیت را برای ما تامین می‌کند تبریک می‌گویم و از زحمات آنان تشکر می کنم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: فصل مشترک جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت با نیروهای مسلح مدافعان امنیت نظام و میهن اسلامی است.

وی ادامه داد: دوره بازنشستگی اتمام کار ما نیست و پایه فکری و اعتقادی ما بر پایه انقلاب اسلامی است و این تکلیف بر دوش ما است.

این مسئول گفت: امنیت اگر بندگی خدا را داشته باشد امنیت است، ولی اگر حاکمیت طاغوت باشد و با شیطان نفس یا شیاطین عالم باشد امنیت، ناامنی می شود.

سردار طلایی‌نیک بیان داشت: اساس و بنیان امنیت در بندگی خدا است اگر حاکمیت الله در شخصیت و رفتار ما باشد کسی دنبال تعدی و تجاوز به حقوق دیگران نمی‌‌رود، جنایت و ظلم و ستم کم می‌شود؛ از این رو اساس امنیت در نظام اسلامی و انقلاب بندگی خداست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: امنیت مجموعه ساختاری و هنجاری است و تک تک افراد می‌توانند خود امنیت ساز باشند.

طلایی‌‌نیک خاطر‌نشان کرد: خوشبختانه در شرایطی هستیم که با تهدید‌‌های زیاد در بحث های روانی در فضاهای مجازی پیروز هستیم که جز برکت اسلام و خون شهدا نیست و این است که قدرت اول رسانه در منطقه هستیم.

این مسئول با اشاره به رزمایش و تجمع بسیجیان محمدرسول الله (ص) ابراز داشت: وجود ده‌ها میلیونی بسیج و فرهنگ بسیجی پشتوانه نظام دفاعی و امنیت ما است.

وی با اشاره به بهره برداری یک ماه پیش جنگنده کوثر گفت: این جنگنده 11 هزار قطعه دارد که نزدیک به 100 دانشگاه، شرکت دانش بنیان و مجموعه صنایع هوایی وزارت دفاع و نهاجا در آن همکاری داشتند که این برای دشمن بسیار سنگین بود و از همان ساعات اولیه شروع به تکذیب کرد.

سردار طلایی‌نیک عنوان کرد: پیشرفت ها در انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس را مدیون فرهنگ شهادت و ایثار هستیم که این‌ها پشتوانه نظام است.

این مسئول یادآور شد: ما در شرایطی هستیم که دشمن جرات تهدید نظامی را ندارد ولی متاسفانه تمام ظرفیت خود را در عرصه‌های روانی و اجتماعی به کار گرفته و سرمایه‌گذاری‌‌های سنگینی برای شبکه‌های مجازی، تهدید‌های روانی و تحریم‌های اقتصادی کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای کنار گذاشتن و پشت سر گذاشتن این شرایط ما نیاز به یک عظم و اراده جمعی، نیاز به مشارکت ملی و مردمی است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی برای ما است افزود: ایران از 40 سال پیش در تحریم‌ها قرار گرفت، اما امروز نیرو‌های مسلح و صنایع دفاعی، بومی‌ترین، خودکفا‌ترین و پیشرفته‌ترین بخش است در حالی که بیشترین و سنگین‌‌ترین تحریم‌ها علیه این بخش‌هاست.

در پایان سردار طلایی‌ نیک خاطر‌نشان کرد: ما می‌توانیم با عظم جهادی و مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار