مرتضی امیری‌اسفندقه:

حماسه یمن بار دیگر آتش به جان شعر انداخته است

شاعر برجسته کشورمان گفت: باید ببینیم باز این‌بار آیا شعر به داد یمن خواهد رسید یا یمن به داد شعر. حماسه یمن یک بار دیگر آتش به جان شعر انداخته است.
کد خبر: ۳۱۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 14October 2018

حماسه یمن بار دیگر آتش به جان شعر انداخته استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «حمایه یمن» جهت تجلیل از حماسه آفرینی و مقاومت مردم مظلوم یمن صبح امروز با حضور سعید حدادیان و مرتضی امیری‌اسفندقه در ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.

«سعید حدادیان» دبیر این همایش در ابتدای نشست با اشاره به هفدهمین شعر و داستان اظهار داشت: دفتر ادبیات و هنر نهاد مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ به دستور حجت‌الاسلام ابوترابی افتتاح شد و از آن زمان در انجمن ادبی زیر سایه امیری اسفندقه فعالیت داشتیم.

وی گفت: در چند سال اخیر دنبال این بودیم برای مردم یمن نیز برنامه‌ای داشته باشیم. اگر بخواهیم با کیفیت حماسه یمن آشنا شویم باید توجه کنیم که فقیرترین کشور در میان کشور‌های عربی مورد تعدی غنی‌ترین کشور عربی قرار گرفته است.

دبیر این همایش تاکید کرد: همانطور که اسرائیل هیچ‌گاه بر کشور‌های مظلوم پیروز نشده، عربستان نیز در برابر مردم یمن پیروز نخواهد شد.

مرتضی امیری‌اسفندقه در ادامه پیرامون سلسله همایش‌های سوختگان وصل گفت: چراغ این همایش هر یک‌شنبه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری روشن است این همایش‌ها از نخستین روز به همت و عزم و جزم سعید حدادیان فراهم شده است.

وی گفت: سوختگان وصل در دانشگاه تهران و در جمع شاعران در سال ۱۳۷۸ شکل گرفت تا همه شاعران از هر جناح که یکی از ویژگی‌های آن است، ادامه پیدا کند. ما همچنان در موضع و موضوع اهداف انقلاب پیش می‌رویم؛ اما ویژگی این همایش حاضر شدن همه شاعران با همه سلایق بود.

این شاعر تاکید کرد: این همایش یادآور شعر انقلاب است که موجب می‌شود همه آثار شاعران برخواسته از دل و جان باشد. باید ببینیم باز این‌بار آیا شعر به داد یمن خواهد رسید یا یمن به داد شعر می‌رسد. حماسه یمن یک بار دیگر آتش به جان شعر انداخته است.

امیری اسفندقه تاکید کرد: خواستگاه این همایش پاسداشت شعر پارسی در اوج و موج انقلاب بوده است. شعر انقلاب شعر شرف، دیانت و عظمت است.

وی با اشاره به داوران این همایش گفت: محمدجواد محبت، سعید میرزایی و اسماعیل امینی که از این محفل شروع کرده‌اند برای ساختن بیت‌های بلند و رفیع امسال داوران ما هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار