برگزاری نخستین جشنواره سرود بسیج در تبریز

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و دبیر جشنواره سرود استانی بسیج گفت: برای اولین بار در استان جشنواره سرود بسیج برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در ۳ و ۴ آذر ماه رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ - 14October 2018

برگزاری نخستین جشنواره سرود بسیج در تبریزبه گزارش دفاع پرس از تبریز، غلامرضا میرزازاده شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش سرود در انقلاب 8سال دفاع مقدس مهم بوده است اظهار داشت: حتی شروع نظام مقدس جمهوری اسلامی با سرود همراه بود و روزی که امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد وارد شدند سرود "خمینی ای امام" را زمزمه کردند.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه سال‌های زیادی است که بحث پرداختن به سرود کمرنگ شده است ما باید در این جشنواره گروه‌های سرود را شناسایی کرده و نوجوانانی که تربیت یافته نظام هستند را پرورش بدهیم.

میرزازاده در مورد اهداف جشنواره بیان کرد: شناسایی گروه‌ها و هنرمندان شایسته به منظور ساماندهی، هدایت و بکارگیری آنان در زمینه‌های ارزشی و تلاش برای ایجاد جریان و انگیزه تولید آثار ماندگار وتربیت و تقویت نیروهای هنرمند با قابلیت برتر جهت حضور در عرصه فعالیت‌های بسیط فرهنگی است.

وی در مورد اهداف دیگر این جشنواره گفت: ایجاد جریانی مقاوم در تقابل با جبهه فرهنگی معارض از طریق پخش و اجرای آثار فاخر و ترسیم فضای کاری هنری در عرصه جنگ نرم با حمایت از ایده‌ها و استعدادهای خلاق و تاثیر گذار در حوزه موسیقی انقلاب است.

دبیر اجرایی جشنواره در مورد محورهای جشنواره اذعان کرد: استکبار ستیزی و جهاد کبیر, حمایت از کالای ایرانی, جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم, دفاع مقدس, سبک زندگی ایرانی اسلامی, مذهبی، آئینی و وحدت و همبستگی ملی مذهبی محورهای این جشنواره سرود است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ویژه نوجوانان و جوانان پسر است که به گروه‌های منتخب و برگزیده اول تا سوم جوایز نفیس اهدا خواهد شد اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه بوده و 3 آذرماه بخش رقابتی گروه‌های سرود آغاز می‌شود که در 4 آذرماه اختتامیه همراه با اجراهای منتخب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها