عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

ترویج فرهنگ بسیج توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرده است

محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه دشمنان می‌کوشند تا به طرق مختلف به کشور ما ضربه بزنند، گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جهت خنثی‌سازی خصومت‌های غربی‌ها ترویج فرهنگ بسیج در جامعه است.
کد خبر: ۳۱۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ - 15October 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب (دوشنبه 23 مهرماه) با حضور در جمع بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت شهر ری با بیان اینکه ترویج فرهنگ بسیج در جامعه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی کشور مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته، اما این وضعیت ناامیدکننده نیست؛ لذا بسیج به عنوان یک نهاد مذهبی مهم و تاثیرگذار توانسته عامل بازدارنده در مواجه با خصومت‌های دشمنان باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: یکی از مهمترین رموز پیروزی ما هم در ظهور انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس، تفکر بسیج بود؛ لذا امروز که ما در جنگ اقتصادی و فرهنگی با بیگانگان قرار داریم، مسوولان باید بر پایه همین تفکر بسیجی برای بهبود وضعیت کشور تلاش کنند.

سعیدی با بیان اینکه در زمان اوایل انقلاب ما در آذربایجان مشکل حزب خلق مسلمان داشتیم، تصریح کرد: این حزب بر این باور بود که استاندار را ما باید انتخاب کنیم و تلاش داشتند تا به سلیقه خود مسوولان را در این استان به کارگیری کنند؛ لذا یکی از مهم‌ترین اهدافی که بنده به عضویت سپاه در آمدم به خاطر مقابله با این گونه تفکرات بود.

ترویج فرهنگی بسیج توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرده است

وی در ادامه با بیان اینکه حزب خلق مسلمان دشمن تراز اول سپاه و نهاد‌های انقلابی بود، گفت: ولایت‌پذیری، ولایتمداری و تفکر بسیجی مردم آذربایجان بود که در زمان اوایل انقلاب این استان را نجات داد.

سعیدی با بیان اینکه صدام به اصحاب رسانه وعده داده بود که ظرف مدت یک هفته با شما در تهران گفت‌وگو خواهم کرد، گفت: اینکه دشمنان در تمام اهداف ضدایرانی خود ناکام مانده‌اند، نهادینه شدن تفکر بسیج در کشور است؛ افزایش توان موشکی، موفقیت‌های ما در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها به خاطر تلاش و مجاهدت‌های انقلابیونی است که با امام راحل و آرمان‌های انقلاب عهد و پیمان محکمی بسته‌اند.

فرمانده اسبق سپاه شهرستان تبریز، امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از راهکار‌های مهم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خواند و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی بسیج امر به معروف و نهی از منکر است، اما این امر مهم تنها وظیفه بسیجیان نیست، بلکه باید تمام مسوولان در این زمینه تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های راهیان نور را مورد تقدیر و عظیم‌ترین حرکت فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: نقش بسیجیان در انجام این فریضه که ترویج فرهنگ دفاع مقدس از برکات بزرگ آن است، بی بدیل است؛ لذا بسیج ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: علی رغم اینکه کوتاهی و کم‌کاری برخی مسوولان باعث شده تا وضعیت کنونی کشور چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه فرهنگی با مشکل مواجه شود، اما باید به موفقیت‌ها و دستاورد‌های بزرگی که به واسطه تلاش و مجاهدت مسوولان و خدمتگزاران واقعی نظام و انقلاب حاصل شده است، نگاه ویژه داشته باشیم؛ لذا وضعیت کنونی کشور هرچند نامناسب است، اما ناامیدکننده نیست؛ چراکه با همت و غیرت خادمان دلسوز کشور و انقلاب از تمام بحران‌ها با موفقیت خارج خواهیم شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها