«نقطه رهایی» نمایش متفاوت دفاع مقدس گشایش یافت

نمایش محیطی «نقطه رهایی» روایتی متفاوت از هشت سال دفاع مقدس در ضلع شمالی مصلی تهران گشایش یافت.
کد خبر: ۳۱۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸ - 15October 2018

«نقطه رهایی» نمایش متفاوت دفاع مقدس گشایش یافتبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایش محیطی «نقطه رهایی» روایتی متفاوت از دفاع مقدس شامگاه دوشنبه، با حضور سردار «محمد یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی» امام جمعه موقت تهران، «سعید اوحدی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت‌الاسلام «حبیب‌رضا ارزانی» دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد افتتاح شد.

سردار یزدی در این مراسم اظهار داشت: این اتفاق نمایش یک رزمایش است که از نقطه رهایی شروع شده و در میدان مین و کانال‌ها فرضی ادامه پیدا می‌کند و در نهایت با تفحص شهدا خاتمه پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه در این مجموعه قرار است نسل جوان را با اندوخته‌های چهل‌ساله گذشته آشنا کنیم، گفت: مقاومت، ایثار، گذشت و همدلی مردم همگی دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود که از جمله افتخارات ما در این چهل ساله است  و در این راه مردم با تقدیم شهدا، ایثارگران و جانبازان آن را  به دست آوردند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: جوانان باید با مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند تا راه‌های رسیدن به قلل رفیع توسعه را بشناسند. امیدواریم در این محفل بتوانیم آنچه هدف‌گذاری شده را نمایش دهیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی: دفاع مقدس سرمایه ایران و اسلام است

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه این مراسم ضمن تشکر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و سپاه تهران اظهار داشت: بحث دفاع مقدس یکی از سرمایه‌های استثنای ملت ایران و اسلام است که باید شناخته و گرامی داشته شود.

وی به راه‌های شناخت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های حراست از این سرمایه شناخت و گرامیداشت مقام و منزلت شهدا و جامعه ایثارگران و جانبازان پر افتخار است که این حماسه بزرگ را خلق کردند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های محیطی می‌تواند بعضی از ابعاد دفاع مقدس را به نمایش بگذارد. چون نسل جوان ابعاد آن را نمی‌داند و با این اتفاق خواهد دید چه گام‌های بلندی گذاشته شده که در مقایسه با چالش‌های اقتصادی امروز قابل مقایسه نیست.

گفتنی است، نمایش محیطی «نقطه رهایی» از امشب ۲۳ مهرماه به مدت ده شب از ساعت ۲۰، روایتی متفاوت و زنده از هشت سال دفاع مقدس را در ضلع شمالی مصلی تهران برای عموم مخاطبین تهرانی به نمایش می‌گذارد.

همچنین در محل این نمایش محیطی، غرفه‌های فرهنگی دشمن‌شناسی، تصویرسازی فرماندهان، ایستگاه دفاع مقدس، ایستگاه موضوعی کتاب دفاع مقدس، غرفه کودک، ایستکاه نقاشی خط و ایستگاه هم‌عهدی با شهدا برپا است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار