«ابوحسین» راوی سفر اربعین می‌شود

مستند «ابوحسین» روایتی از سفر زائران پیاده حسینی در ایام اربعین به شهر کربلا و گفت‌وگو با خدمت‌گزاران عراقی در طول این مسیر است که از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ - 16October 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، تجربیات کسانی که به زیارت کربلا رفته‌اند با هم متفاوت است، به ویژه این تفاوت میان زائران اربعین با دیگر ایام سال بیشتر دیده می‌شود. همچنین کسانی که از مرز ایران و عراق با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند، این تفاوت را بیشتر احساس می‌کنند.

مستند «ابوحسین» روایتی است از سفر پیاده گروه مستندساز همراه با خیل عظیم زائران به کربلای معلی در سال 1394 و به تصویر کشیدن عشق و ارادت حسینی در غوغای عاشورایی عاشقان اباعبدالله (ع).

داستان از مرز مهران شروع می‌شود و ساعت‌ها صبر برای ورود به عراق و در ادامه پیاده‌روی زائران حسینی به سمت شهرهای نجف و کربلا. در این مستند خیلی زود با شخصی به نام ابوحسین آشنا می‌شویم، مردی که افتخار میزبانی از زائران پیاده امام حسین (ع) را دارد.

او از تجربیات خود می‌گوید و اینکه چطور شد همه امکانات زندگی‌اش در ایام اربعین برای خدمت به زائران بکار می‌گیرد.

اصغر بختیاری تهیه کنندگی و کارگردانی مستند «ابوحسین» را بر عهده داشته که قرار است، سه شنبه 24 مهر ساعت 20:30 و تکرار آن ساعت 11:30 روز بعد از شبکه افق پخش شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار